۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبر: 85126553
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل غلات یزد: نانوایی‌ها حق تامین نان صنایع و مراکز درمانی را ندارند

یزد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد گفت: نانوایی‌ها باید فقط نان مورد نیاز مردم را پخت کنند و صنایع، مراکز درمانی، رستورانها و مراکز عام‌المنفعه نسبت به ایجاد واحدهای تولید نان برای نیاز خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سید جلال موسوی، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در کارگروه آرد و نان در دیماه ۱۴۰۱ مصوب شد تمام مراکز عام المنفعه و واحدهای دارای مصرف بالای نان از جمله نهادهای عمومی ، بیمارستان‌ها، رستوران ها موظف هستند که خودشان اقدام به راه‌اندازی واحد نانوایی کنند و سهمیه مورد آرد نیاز هم در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: این مصوبه در راستای جلوگیری از ازدحام و شلوغی صف‌های نان تصویب شد اما برخی دستگاه ها چون دانشگاه علوم پزشکی مقاومت کردند و اجرا نکردند ولی برخی از ارگان‌ها از جمله اداره کل زندان‌ها، بیمارستان در مهریز نسبت به راه اندازی نانوایی اقدام کردند.

وی اضافه کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این مصوبه در استان اجرا شده و با توجه به اینکه طبق مصوبه تا پایان سال گذشته این مراکز فرصت داشتند که اقدام کنند در صورت بی توجهی، سهمیه این بخشها تا آخر خردادماه جاری قطع می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد گفت: البته در این رابطه هیچ منعی برای عرضه نان توسط نانوایی‌ها به هیاتهای مذهبی، مراسم‌های جشن و عزای مردم وجود ندارد.

توزیع ۱۰۰ درصد آرد نانوایی از طریق سیستم هوشمندسازی

وی با اشاره به آغاز هوشمندسازی توزیع آرد به منظور جلوگیری از انحرافات و عرضه خارج از شبکه و ناسالم آرد مورد نیاز نانوایی‌ها از ۲۵ دیماه افزود: تا قبل از راه‌اندازی سامانه آرد کشور موسوم به «سیما» و فروش اینترنتی آرد به نانوایان، فقط پنج هزار و ۵۰۰ تن آرد استان عمدتاً به صورت سیستمی توزیع می‌شد اما اکنون با برنامه‌ریزی صورت گرفته کل آرد استان از این طریق انجام می شود.

وی اظهار کرد: این امر موجب شد که علاوه بر اینکه آرد در زمان مشخص توزیع شود، به صورت کاملا سالم و دقیق مطابق سفارش به نانوایی تحویل داده شود.

موسوی با اشاره به اجرای سامانه فروش الکترونیکی آرد نانوایی ها (کاردکس آرد) افزود: اکنون اطلاعات یکهزار و ۱۸۴ نانوایی فعال در استان با هدف کنترل و نظارت دقیق توزیع آرد یارانه ای در این سامانه ثبت شده است.

وی یادآور شد: نانوایی‌های یارانه‌ای هر میزان آرد بخواهند، دریافت خواهند کرد به این شرط که آن را در داخل نانوایی پخت و در همان نانوایی به مردم عرضه کنند لذا در صورت رعایت این شرایط هیچ محدودیتی در عرضه آرد نداریم.

وی اختصاص اضافه سهیمه به نانوایی‌های زیر مجموعه ستاد بحران را از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان ذکر و تصریح کرد: در مرحله اول ۲۰ درصد نانوایی‌ها یعنی ۱۶۷ واحد از نانوایی استان جزو این ستاد شده‌اند و بر همین اساس به هر کدام از این واحدها ۵۰ کیسه آرد با هماهنگی فرمانداری‌ها به صورت اضافه آرد تعلق گرفته تا در صورت وقوع بحران، از کمبود نان جهت عرضه به مردم جلوگیری شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha