۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85126673
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰میلیارد تومان برای تکمیل فاز اول بیمارستان رازوجرگلان جذب شد

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز اول بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مرزی راز و جرگلان جذب شد.

دکتر حسن براتی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار به حساب پیمانکار طرح واریز شده است و تا پایان سالجاری سعی می شود فاز نخست این پروژه درمانی تمام شود.

وی افزود: اینک ۸۰ درصد عملیات بتن ریزی فنداسیون این پروژه به اتمام رسیده و بیش از ۵۰ درصد از عملیات ساخت اسکلت نیز به پایان رسیده است.

به گفته وی؛ این پروژه درمانی در زیربنای هفت هزار و ۷۳۰ متر مربع احداث خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی از نیازهای اصلی این شهرستان مرزی است که از ۲ سال گذشته کلنگ آن بر زمین زده شد.

وی با اشاره به تخصیص ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور برای تکمیل پروژه های درمانی خراسان شمالی، گفت: اینک بیش از ۸۵ پروژه عمرانی شامل خانه‌های بهداشت روستایی، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های اورژانس شهری و روستایی خراسان شمالی در دست ساخت است.

شهرستان راز و جرگلان با ۶۲ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha