۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85126712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نانوای متخلف در اردبیل بیش از ۲ میلیارد ریال جریمه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: یک نانوای متخلف در اردبیل به علت عرضه‌ خارج از شبکه توزیع ۴۱ کیسه آرد دولتی به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

به گزارش ایرنا، علی رحیمی‌آذر روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: بر اساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر وقوع تخلف و عرضه خارج از شبکه توزیع ۴۱ کیسه آرد دولتی از سوی یک واحد صنفی پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

وی اظهار کرد: شعبه رسیدگی‌کننده با توجه به محتویات پرونده، اتهام انتسابی متهم را محرز تشخیص و فرد متخلف را به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به ۵۱ فقره پرونده عرضه خارج از شبکه توزیع آرد در استان اردبیل رسیدگی شده است، اضافه کرد: بازرسی و نظارت بر نحوه عملکرد

نانوایی‌ها در تمامی نقاط استان تشدید و تداوم خواهد داشت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی‌آذر ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی افزود: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۵۸۳ واحد نانوایی در استان اردبیل فعال است و هر ماه ۱۶ هزار تن آرد بین نانوایی‌های این استان توزیع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha