۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85126791
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رسانه سوری: جبهه النصره با هماهنگی ترکیه ۹۰ پهپاد وارد سوریه کرد

دمشق - ایرنا - یک رسانه سوری به نقل از منابع محلی نوشت: جبهه تروریستی النصره ماه گذشته ۹۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین ( پهپاد) را با هماهنگی مرزبانان ترکیه به شهر «سرمدا» در حومه شهر ادلب در شمال غربی سوریه وارد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اثرپرس، منابع محلی گزارش دادند که یکی از سرکردگان «النصره» به نام ابوخطاب، این هواپیماهای بدون سرنشین را پس از هماهنگی با مرزبانان کشور همسایه در چند مرحله به شهر سرمدا آورده و سپس به یکی از مقرهای خود در این منطقه منتقل کرده است.

شهر سرمدا یکی از گذرگاه ها در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه قرار دارد.

دولت سوریه تاکنون بارها حضور نظامیان ترکیه در شمال سوریه را "بدون اجازه خود و اشغالگرانه" دانسته و خواهان "عقب نشینی" کامل آنها از خاک سوریه شده است. دولت سوریه همچنین اعلام کرده است که گروههای مسلح و تروریست در شمال سوریه (جبهه النصره و نظایر آن) مورد حمایت ترکیه هستند.

به نوشته اثرپرس، منبع محلی یاد شده تأیید کرد که جبهه النصره کارگاهی را برای تغییرات در پهپادها در نزدیکی یکی از اردوگاه هایی منطقه مرزی سرمدا راه اندازی کرده تا از هدف قرار گرفتن آن توسط هواپیماهای جنگی جلوگیری کند.

این کارگاه تحت نظارت مهندسان فرانسوی و انگلیسی فعالیت می کند و آنها روی ایجاد تغییرات در این پهپادها و مجهز کردن آنها به مواد منفجره قوی کار می کنند تا سپس با خودروهای گروه موسوم به «کلاه سفیدها» وابسته به جبهه النصره به طور محرمانه و بدون آسیب دیدن به خطوط تماس (منطقه درگیری) منتقل شود.

این پایگاه خبری سپس به نقل از یک منبع میدانی نوشت که ارتش سوریه در چند ماه گذشته ۱۲ پهپاد را در حومه ادلب، در مناطق سهل الغاب و حومه لاذقیه سرنگون کرد و مواضع ارتش سوریه در خطوط مقدم وظیفه مقابله با این پهبادها از طریق سامانه های ضد هوایی دارند.

طی چند روز گذشته، جنگنده‌های روسیه یکی از مقرهای النصره را در حومه شهرک فلیفل در جبل الزاویه در جنوب ادلب هدف قرار دادند و مشخص شد که این مقر یک کارگاه لجستیکی است که آخرین تغییرات قبل از استفاده را روی پهپادها انجام می دهد.این کارگاه در این عملیات به طور کامل منهدم شد و ۹ تروریست تبعه خارجی کشته شدند.

در حالی که ارتش سوریه یک پهپاد مسلح را در مجاورت شهر سراقب دیروز باسامانه های ضدهوایی هدف قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha