۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85126927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله مجدد جنگنده‌های روس به مواضع تروریست‌ها در ادلب سوریه

تهران- ایرنا- جنگنده‌های روس برای دومین بار در یک هفته اقدام به حمله به مواضع تروریست‌ها در ادلب در شمال غربی سوریه کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، روزنامه العربی الجدید در این باره اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه امروز سه شنبه مواضعی را در منطقه «جبل الزاویه» در جنوب استان ادلب انجام دادند.

طبق این گزارش، این حملات همزمان با ازسرگیری حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در این منطقه انجام شد.

یک منبع محلی سوری درباره جزئیات این حملات به العربی الجدید گفت که جنگنده‌های روسیه طی دو مرحله اطراف روستای «بزابور» در جبل الزاویه در جنوب ادلب را بمباران کردند.

او افزود: حملات هوایی جنگنده‌های روسیه با حملات توپخانه‌ای نیروهای ارتش سوریه به روستای بزابور و حومه شهرک «احسم» در جبل الزاویه همراه شد. نیروهای ارتش سوریه همچنین بامداد امروز مناطقی در حومه روستای «الفطیره» در حومه جنوبی ادلب را گلوله باران کردند.

این حملات درحالی انجام شده است که جنگنده‌های روس شنبه هفته جاری ششم خرداد نیز طی دو مرحله مقرهای جبهه تروریستی النصره در «جبل الزاویه» را هدف قرار داده بودند.

یک‌ منبع میدانی بلندپایه در این باره اعلام کرده بود که هواپیماهای شناسایی روسیه، تحرکات جبهه تروریستی «النصره» و «حراس الدین» را در محور جبل الزاویه در جنوب ادلب و مناطق فلیفل و سفوهن رصد کردند.

وی گفت که پیگیری های میدانی نشان داد که این گروه های تروریستی در حال آماده شدن برای انجام عملیات علیه پایگاه های ارتش سوریه و روستاها و مناطقی در این کشور به وسیله پهپاد بودند.

جنگنده های روسیه پس از بدست آوردن اطلاعات کامل در این زمینه، یکی از کارگاه های اسلحه سازی جبهه النصره واقع در منطقه فلیفل در جنوب ادلب را هدف قرار دادند.

در این حمله چند پهپاد و دو خودرو منهدم شدند.

منابع خبری همچنین اعلام کرده بودند که طی ۴ بار حملات جنگنده های روس، ۸ تروریست النصره که برخی از آن ها تابعیت خارجی دارند، کشته و زخمی شدند.

گروه های تروریستی تلاش کردند که اجساد کشته شده ها و تجهیزات باقی مانده را به جای دیگری منتقل کنند که یگان های ارتش سوریه آن ها را مورد هدف توپخانه ای و راکتی قرار دادند که در این عملیات هم تعدادی دیگر از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است و در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و شبه نظامیان مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

این حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست های النصره درحالی صورت گرفت که پیش از این هواپیماهای روسیه در پاسخ به حمله بقایای گروه تروریستی داعش به مقر نیروهای روسیه در اطراف شهر السخنه در ریف شرقی استان حمص سوریه، مواضع داعش را به طور گسترده بمباران کردند.

سایت نظامی روسی «ریبر» در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: گروه داعش یکی از تاثیرگذارترین حملات خود را علیه گردان روسیه در سوریه انجام داد که به کشته شدن سرهنگ «اولگ پیچوستی» در شهر السخنه در ریف شرقی استان حمص سوریه منجر شد.

این سایت افزود: حادثه نیمه شب پنجشنبه ۲۶ ماه مه جاری در اطراف شهر السخنه و زمانی اتفاق افتاد که یک گروه ۱۵۰ نفری از داعش به یکی از مقرهای ارتش روسیه حمله کردند.

به نوشته ریبر، یک یگان ۴۰ نفره از نظامیان روسیه در مقر حاضر بودند و به مقابله با حمله عناصر داعش پرداختند که در جریان آن، سرهنگ اونگ پیچوستی به همراه چهار افسر دیگر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند و یک روز بعد از این حمله، نیروی هوایی روسیه مواضع داعش را به طور گسترده بمباران کرد.

بقایای گروه تروریستی داعش در بخش های دور افتاده در منطقه صحرای سوریه حضور دارند و هر از چند گاهی به مواضع ارتش سوریه یا غیرنظامیان سوری حمله می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha