کاهش هزینه‌های تولید در راستای حمایت از تولیدکنندگان ضروری است

سنندج- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کاهش هزینه‌های تولید یکی از موارد ضروری در راستای حمایت از تولیدکنندگان است که می طلبد راهکارهایی در این رابطه به همت کارشناسان ارائه شود.

به گزارش ایرنا، بختیار خلیقی روز سه‌شنبه در سومین جلسه کمیته کارشناسی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان در سنندج اظهار کرد: حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، می‌تواند راهبرد صنعتی کم هزینه، برای رونق اشتغال باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رونق اقتصادی، اضافه کرد: حمایت از واحدهای تولیدی یکی از الزامات اداره کل صمت است چرا که می تواند در بخش اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: همچنین احداث شهرک های صنعتی موتور محرکه توسعه اقتصادی به شمار می رود و بنگاه های اقتصادی نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری دارند.

خلیقی به ساخت و ساز واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته تخصصی استاندارد سازی و بررسی های ایمنی ساختمان در سنوات گذشته بر عهده شرکت شهرک های صنعتی بود که براساس شیوه نامه ابلاغی این رسالت به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه های تولیدی یکی از اهداف کمیته تسهیل و رفع موانع تولید است، بیان کرد: سازمان نظام مهندسی هزینه هایی بابت ساخت و ساز از واحدهای تولیدی اخذ می کند که در توان سرمایه گذاران نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: انتظار می رود راهکار مناسبی در این خصوص لحاظ و ساز و کارهای مناسبی فراهم شود تا آسیبی به واحدهای تولیدی با توجه به شرایط اقتصادی موجود وارد نشود.

خلیقی اظهار کرد: تایید نظام مهندسی در ساخت و سازهای تولیدی ضروری است تا در آینده سرمایه، کسب و کار و وقت سرمایه گذار دچار مشکل نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha