۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85136519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ آزمایشگاه تایید صلاحیت در کردستان موفق به دریافت گواهی استاندارد شدند

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان گفت: ۲ آزمایشگاه تایید صلاحیت شامل آزمایشگاه سپهر صنعت آرتا شهرستان قروه و پارس لیان اروند مرز باشماق مریوان موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ شدند.

فرهاد حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران آزمایشگاه سپهر صنعت آرتا در شهرستان قروه موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ و آزمایشگاه پارس لیان اروند در مرز باشماق مریوان هم موفق به دریافت گواهینامه آزمایشگاه تعیین ماهیت شد.

وی با بیان اینکه دریافت این گواهینامه موجب ایجاد همکاری میان آزمایشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها برای تسهیل در تبادل اطلاعات، تجارب و در نهایت هماهنگ کردن استانداردها و روش‌های اجرایی میان آنها می‌شود، افزود: ۱۰۰ آزمایشگاه دارای تایید صلاحیت ۱۷۰۲۵ در سراسر کشور افتتاح شده است که از این تعداد ۲ آزمایشگاه هم مربوط به استان کردستان است.

وی بیان کرد: پیاده‌سازی استاندارد مذکور، کمک به ارتقاء کیفیت از طریق اعتباربخشی و دقت در نتایج آزمون‌ها، تسهیل همکاری میان آزمایشگاه‌ها و کمک به تبادل اطلاعات و هماهنگ کردن استانداردها و روش‌های اجرایی آنها و ارائه گزارش‌های آزمون معتبر برای محصول و همچنین به روز کردن استانداردها و روشهای آزمون از اهداف راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان کردستان ادامه داد: استاندارد ۱۷۰۲۵ امروزه در سراسر دنیا از جمله ایران کاربرد دارد و تفاوت آشکاری در فرآیندهای شرکت‌هایی که آن را پیاده سازی کرده‌اند با شرکت‌هایی که هنوز وارد این عرصه نشده‌اند ایجاد می کند.

حیدری بیان کرد: اخذ این گواهینامه الزامی نیست اما مزایای متعددی به همراه دارد و پیروی از استانداردهای بین‌المللی به رسمیت شناخته شده به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا با آنچه در صنعت شایسته و قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوند همتراز شوند.

وی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه ها جزو برترین آزمایشگاه های تایید صلاحیت در دنیا به شمار می ورند، یادآور شد: با افتتاح این ۲ آزمایشگاه، تعداد آزمایشگاه هایی تایید صلاحیت دارای گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ در استان به هفت آزمایشگاه افزایش یافت و اینگونه فرآورده های زیادی در استان به ویژه در مرز باشماق تعیین ماهیت و نمونه برداری از آنها انجام می شود.

آزمایشگاه‌هایی که موفق به دریافت گواهی نامه ایزو ۱۷۰۲۵ که استانداردی بین المللی است؛ می شوند نتایج آزمایش‌های انجام شده آنها در ۷۵ کشور معتبر است و از مهمترین شرایط کسب این استاندارد داشتن مجهزترین تجهیزات و نیروی آموزش دیده و ماهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha