به گزارش روز چهارشنبه از روابط عمومی شهرداری همدان، وحید علی ضمیر اظهار داشت: عملیات اجرایی، عمرانی و نصب شاسی و کابین ۱۸ دستگاه آسانسور در مناطق ۲، سه و چهار با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام میشود.
وی ادامه داد: در سالهای گذشته قرارداد اجرای پلههای برقی مکانیزه پلهای عابر پیاده بسته شده و ۱۹ دستگاه پل عابرپیاده مکانیزه اجرا شده که همدان جزو شهرهای پیشرو در اجرای پل عابر پیاده مکانیزه است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه متاسفانه آسیبها و خسارات زیادی به پله برقیهای عابر پیاده از سوی سارقان و افراد وارد شده است افزود: آسیب رسانی، ایجاد خسارت و سرقت موتورها و اجزای پلههای برقی از سوی برخی افراد و سارقان باعث از دسترس خارج شدن پله برقیها شده است.
علیضمیر افزود: با توجه به مشکلات مستمر پیش آمده برای پله برقیها در دورههای مختلف قراردادهایی بابت حفظ و نگهداری این دستگاهها بسته شده که اسناد آن موجود است.
وی اظهار داشت: متأسفانه ۲۴ ساعت بعد از تعمیرات، سرقت، آسیب رسانی و خسارت زیادی برای پله برقیها اتفاق افتاده است که برای حل و ریشه کنی این معضل تصمیم گرفته شد از گزینههای جایگزین استفاده شود.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان با بیان اینکه با توجه به آسیب پذیریِ پلههای برقی مقرر شد آسانسور جایگزین و نصب شود گفت: نصب آسانسورها علیرغم هزینه سنگین، آسیب پذیری کمتری دارند و در مناطق ۲، سه و چهار شهرداری همدان مناقصهها برگزار و قراردادهای جایگزینی آسانسور به جای پله برقی بسته شده است که بهرهبرداری از آن در سه ماه آینده پیش بینی می شود.
علیضمیر در خصوص وضعیت پلههای برقی در منطقه یک گفت: امور اورهال و تعمیرات پلههای برقی پلهای عابر پیاده مقابل دادگستری، استانداری، چهارراه سعیدیه و ابتدای بلوار آیتالله کاشانی انجام شده و اگر نیاز به سرویس روزانه داشته باشد توسط پیمانکار سرویس آن انجام میشود.
وی یادآور شد: پلهای عابر پیاده در راستای حفظ سلامت شهروندان توسط شهرداری سال هاست که راهاندازی شده و همچنان در حال راهاندازی است که نمونه آن پل عابرپیاده بلوار فاطمیه است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان ادامه داد: اما از آنجا که در بدو امر استفاده شهروندان از این پلها نیاز به اقناع سازی داشت شهرداری همدان از سال ۹۷ به شکل جدی به موضوع فرهنگ سازی در زمینه استفاده عابران از پلهای عابر پیاده همت گماشت و در این حوزه آنقدر موفق عمل کرد که اکنون تجهیزات این پلها برای شهروندانی که روزگاری حاضر نبودند از آنها استفاده کنند به مطالبه جدی از مدیریت شهری تبدیل شده است.
علیضمیر افزود: بر همین اساس سال ۱۴۰۰ سال جان بخشی به پلهای عابر پیاده بود به نحوی که تعمیرات گستردهای روی پلهای عابر پیاده شهر صورت گرفت و کارهای ویژهای در خصوص امنیت پلها با ایجاد تجهیزات روشنایی انجام گرفت.
وی اظهار داشت: قراردادهای لازم با پیمانکاران بسته شد و بودجه مناسب جهت راهاندازی و نگهداری مجدد تمامی پلها تخصیص یافت، به نحوی که تعمیر و نگهداری پلهای عابر پیاده از مهمترین سیاستهای کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان در بررسی لایحه بودجه اصلاحیه متمم سال ۱۴۰۰ بود و از آن روز تاکنون، همچنان پیمانکار سرویس پلهای عابر پیاده به شکل روزانه به تمامی پلهای شهر رسیدگی میکند و در صورت نیاز به تعمیر پلهای عابر پیاده در اسرع وقت به خدمت دهی باز میگردند.
نظر شما