۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85593473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی پل‌های عابر پیاده همدان با مکانیزه شدن نیمی از آنها

همدان-ایرنا- عملیات طرح ساماندهی و مکانیزه شدن پل های عابر پیاده همدان در حالی توسط سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری در حال اجرا است که تاکنون آسانسور نیمی از پل ها به مدار سرویس دهی به شهروندان بازگشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیریت شهری در راستای ساماندهی پل های عابر پیاده، نسبت به واگذاری عملیات تعمیر، بازسازی و راه اندازی آسانسورها به پیمانکاران بخش خصوصی اقدام کرد تا پس از سال‌ها، این مطالبه به حق شهروندان به سرانجام برسد.

با افزایش خودروها در معابر شهری و احداث خیابان ها یا بلوارهای جدید ضرورت حفظ ایمنی عابران پیاده که قصد عبور از خیابان ها را داشتند پیش آمد و به همین منظور از سال ها قبل شهرداری ها در برخی نقاط شهر که عبور و مرور خودروها با سرعت بالا انجام می شود نسبت به احداث و نصب پل های عابر پیاده اقدام کردند.

با وجود این پل ها امکان استفاده مردم از جمله سالمندان،کودکان و معلولان از این پل ها به دلیل پله های زیاد میسر نبود و به همین دلیل شهرداری ها بسیاری از این پل ها را مکانیزه کرده یا در آنها آسانسور و یا پله برقی نصب کردند.

این اتفاق در شهر همدان نیز رقم خورد و به گفته مسوولان حوزه مدیریت شهری بیش از ۲۰ دستگاه پل عابر پیاده در این شهر مکانیزه شد، اما نقص و خرابی در پل‌های مکانیزه عابر پیاده به دلیل سرقت تجهیزات آنها چند سالی بود که به چالشی برای شهروندان همدانی تبدیل شده و صدای قشرهای مختلف به ویژه سالمندان را درآورد.

در این سال‌ها دلایلی همچون سرقت‌های پیاپی قطعات آسانسور و پله برقی، تخریب اموال و کمبود قطعات به دلیل وارداتی بودن آن‌ها در میان بود اما در آن طرف ماجرا نیز بروز این مشکلات موجی از انتقادها و گلایه مندی ها را از سوی شهروندان همدانی به دنبال داشت.

هم اکنون سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری با اجرای طرح ساماندهی و بازسازی پل های عابر پیاده توسط پیمانکاران طرف قرارداد، نسبت به نونواری پل ها اقدام کرده است.

نیمی از پل‌ها مکانیزه شدند

رییس سازمان مدیریتی و مهندس شبکه حمل و نقل شهرداری همدان در این باره می گوید: هم اکنون نیمی از پل های عابر پیاده سطح شهر همدان به وسیله پیمانکاران رفع نقص و به شبکه خدمات دهی به شهروندان پیوستند.

ساماندهی پل‌های عابر پیاده همدان با مکانیزه شدن نیمی از آنها

امیر بهرامی شرافت افزود: در حال حاضر ۲۴ پل عابر پیاده در سطح شهر همدان احداث شده که نیمی از آن با برنامه ریزی صورت گرفته، مکانیزه شده اند.

وی بیان کرد: هم اکنون آسانسور سه پل در منطقه چهار، چهار پل در منطقه ۲، ۲ پل در منطقه یک و پنج پل در منطقه یک نصب یا در حال راه اندازی هستند و مابقی نیز در حال اجرا و یا تحویل به پیمانکار واجد شرایط است.

هم اکنون آسانسور سه پل در منطقه چهار، چهار پل در منطقه ۲، ۲ پل در منطقه یک و پنج پل در منطقه یک نصب یا در حال راه اندازی هستند و مابقی نیز در حال اجرا و یا تحویل به پیمانکار واجد شرایط لازم است.

بهرامی شرافت خاطرنشان کرد: همچنین طبق قرارداد با پیمانکار واجد شرایط، مسوولیت سرکشی مستمر از پل ها، رفع نواقص، نظافت، حفاظت از آن مقابل سرقت یا تخریب و سایر خدمات لازم را به صورت شبانه روزی برعهده خواهد داشت.

وی اصلی ترین دلیل تاخیر در راه اندازی آسانسور پل های عابر پیاده را اخذ استانداردهای لازم و مراحل حقوقی دانست و گفت: در تلاش هستیم تا نیمی دیگر از پل ها با تایید صلاحیت قانونی پیمانکاران، مجوزهای لازم را اخذ و راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه نصب آسانسور با وجود هزینه های بالا بسیار بهتر از پله برقی است، گفت: سیاست سازمان مکانیزه شدن تمامی پل های عابر پیاده است.

رییس سازمان مدیریتی و مهندس شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با بیان اینکه به لحاظ جمعیت و مساحت شهری، جزو شهرهای استاندارد در برخورداری از پل های مکانیزه عابر پیاده هستیم، گفت: مدیریت شهری رضایتمندی شهروندان را سرلوحه خود می داند و در تلاش برای تحقق صدر درصدی این مطالبه مردمی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha