۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85127471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طراحی ۲ هزار و ۸۵۰ قطعه زمین برای احداث واحدهای ویلایی در مهران و دهلران

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۲ هزار و ۸۵۰ قطعه زمین برای احداث واحدهای ویلایی در شهرستان‌های مهران و دهلران طراحی و تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید هژبری روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ماده پنج و کارگروه زیربنایی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به وجود زمین در شهرستان‌های مهران و دهلران و همچنین با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی این نقاط احداث واحدهایی ویلایی مورد موافقت دولت قرار گرفته است.

وی افزود: ۲ شهرک مسکونی ویلایی در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای مهران و دهلران احداث و تلاش شده است این منازل ویلایی با رعایت مسائل فنی، سیما و منظر شهری، ترافیک و سرانه کاربری‌های عمومی اجرا شود.

معاون استاندار ایلام اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن را ارزشمند دانست و ادامه داد: ۲ هزار و ۸۵۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری در این شهرها برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی طراحی شده است.

وی بیان کرد: یکی از نقاط قوت نهضت ملی مسکن، پیش‌بینی سرانه‌های عمومی از قبیل سرانه‌های آموزشی، درمانی، مذهبی، فرهنگی و تجاری است که به خوبی و بالاتر از سرانه استاندارد پیش‌بینی شده است.

هژبری، از انجام اقدامات بازنگری طرح جامع دهلران نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی محدوده ۴۳ هکتاری مهران و ۱۰۰ هکتاری دهلران مربوط به نهضت ملی مسکن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سهمیه چهار ساله استان ایلام برای احداث واحدهای پروژه مسکن ملی ۳۲ هزار و ۴۰۱ واحد است.

هژبری افزود: هشت هزار واحد از این تعداد در نقاط روستایی، یک هزار و ۶۸۷ واحد به شکل استیجاری، پنج هزار و ۷۲۹ واحد توسط بخش خصوصی، چهار هزار و ۲۹۶ واحد در بافت های فرسوده و ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد نیز توسط راه و شهرسازی استان احداث می شود.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۹۰۱ واحد نیز در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال احداث است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: میزان زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن ۳۷۴ هکتار بوده که ۲۷۶ هکتار آن تاکنون تامین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha