استاندار: اجرای قانون جوانی جمعیت در راس برنامه‌های استان یزد است

یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: اراده جدی در این استان برای اجرای قانون جوانی جمعیت وجود دارد و این برنامه در راس فعالیت‌های استان است.

مهران فاطمی، روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که خانواده‌ها برای بچه دار شدن دارند، هزینه گزاف مسکن است که در دولت مردم محور سیزدهم در راستای حل این معضل حرکت شده است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات بزرگی است که در این دولت انجام شد و در استان یزد نیز بیش از سه هزار نفر تاکنون ثبت نام کردند و چهارشنبه شب در امیرچقماق برگزار و قرعه کشی واگذاری به افزون بر هزار نفر انجام شد.

استاندار یزد گفت: در همین راستا و طی سفری که اواخر سال گذشته هیئت دولت و ریاست محترم جمهوری به استان یزد داشتند، برای رفع نگرانی و برداشت باری از روی دوش خانواده‌های چهارقلو ، واگذاری منزل به سه خانواده چهار قلوی یزدی در دستور کار قرار گرفت.

فاطمی ادامه داد: در قدم های بعدی در بین سایر خانواده‌های پرجمعیت این اقدام خواهد شد و اراده جدی استان جهت اجرای قانون جوانی جمعیت وجود دارد و در راس فعالیت های این استان قرار دارد.

وی افزود: در قانون جوانی جمعیت مشوق های بسیار خوبی در زمینه فرزندآوری پیش بینی شده که اعطای زمین و واحد مسکونی از جمله این مشوق ها است .

استاندار یزد گفت: در روز تولد امام رضا (ع)، قطعات زمین مسکونی به خانواده واجد شرایط ۳ و بیش از ۳ فرزند نیز انجام و هدیه ویژه دولت به خانواده های دارای فرزند چهارقلو استان یزد نیز اعطا شد.

فاطمی اظهار داشت: جایگاه استان یزد در ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری قابل قبول است و از جمله استان های پیشتاز کشور در اعطای این تسهیلات هستیم .

استاندار: اجرای قانون جوانی جمعیت در راس برنامه‌های استان یزد است

مهدیه سادات حسینی مطلق مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد نیز در گفت و گو با ایرنا، گفت: سه خانواده چهار قلوی یزدی که یک خانواده در سال ۱۴۰۰ و دو خانواده در سال ۱۴۰۱ ، فرزند دار شده بودند با حضور استاندار یزد منازل مسکونی خود را تحویل گرفته و کلید این واحدها نیز در مراسم دیشب تقدیم این خانواده ها شد همچنین این اقدام در راستای قانون جوانی جمعیت شروع شده و ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha