معاون فولاد مبارکه: امنیت اطلاعات نیازمند سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی است

اصفهان – ایرنا – معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: ارتقای امنیت اطلاعات نیازمند هزینه کرد و سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی کشور است و صرف سیاستگذاری برای آن کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ناظمی هرندی روز چهارشنبه در هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات(افتا) در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: در سال های گذشته در صنایع مختلف کشور بیشتر روی ایجاد زیرساخت‌ها و تامین سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هزینه شده اما توجه چندانی به مقوله امنیت اطلاعات صورت نگرفته است.

وی با اشاره به حمله سایبری که حدود ۱۱ ماه گذشته به فولاد مبارکه صورت گرفت، تصریح کرد: این اتفاق باعث شد تا ما تغییر رویکرد دهیم و به این مقوله نگاه کلیدی‌تری داشته باشیم.

ناظمی هرندی با بیان‌اینکه سود ایجاد شده توسط فولاد مبارکه روزانه حدود پنج میلیون دلار است، خاطرنشان کرد: حمله سایبری پارسال می‌توانست ابعاد سنگین تری داشته باشد اما با لطف خدا و با تلاش همه بویژه نیروی انسانی خود موفق به رفع آن شدیم.

وی افزود: حمله سایبری به فولاد مبارکه نشان داد که حمله‌کننده در طول ماه‌ها سیستم ما را شناسایی کرده و بسیار عمیق وارد شده است که این امر ضرورت تغییر در معماری امنیت این مجموعه را ثابت کرد.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه امنیت و حفظ سیستم‌ها جزو تار و پود فرایندهای مجتمع فولاد مبارکه محسوب می شود، تصریح کرد: این مجموعه سه ابزار همکاری در زمینه امنیت اطلاعات یعنی قراردادهای تحقیقاتی و مشاوره‌ای، شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری و شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون را در اختیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه امنیت اطلاعات بازار جذابی برای مشاغل آینده است، اظهار داشت: واحدهای صنعتی بزرگ و پیشرو مانند این مجموعه صنعتی، مشتری کلیدی آن هستند.

ناظمی هرندی با اشاره به سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در تعدادی از شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: این مجموعه بزرگ صنعتی بعنوان مسوولیت اجتماعی خود و همچنین یک رکن در حوزه زیست بوم امنیت اطلاعات، آمادگی کامل برای سرمایه‌گذاری در این زمینه را دارد.

به گفته وی، فروش فولاد مبارکه تا سال ۱۴۱۰ به حدود ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید که ۲۰ درصد از آن از محل کسب و کارهای خارج از تولید فولاد است.

دبیر هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات(افتا) نیز در این مراسم گفت: سرمایه‌گذاری صنایع مختلف کشور بویژه صنایع پیشرو در بخش امنیت مجازی بسیار مسرت‌بخش و فرصت خوبی برای دانشجویان است.

علی فانیان با بیان اینکه ما مدت‌ها بدنبال این فرصت بودیم تا صنایع پیشرو کشور در حوزه اطلاعات فعالیت کنند،‌ افزود: امنیت فضای مجازی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که سیستم‌های رایانه‌ای و اطلاعاتی را امن نگه می‌دارد بدون اینکه مورد نفوذ قرار گیرند و خدمات مطمئن به کاربران ارائه شود.

وی با تاکید بر اهمیت بکارگیری هوش مصنوعی در بخش امنیت اطلاعات تصریح کرد: هوش مصنوعی باید ناهنجاری‌ها، و حمله‌های سایبری را بشناسد و به حمله‌ها پاسخ مناسب دهد.

فانیان، مزایای استفاده از هوش مصنوعی در امنیت اطلاعات را به مثابه بالا بردن سرعت و کارایی و تشخیص دقیق حمله‌ها دانست.

به گزارش ایرنا، هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات(افتا) با حضور مسوولان، کارشناسان و دانشگاهیان روز چهارشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز بکار کرد.

این رویداد با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی و کشف و پرورش استعدادهای جدید در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با شعار "باهم در زیست بوم امنیت سایبری" در حال برگزاری است.

جشنواره مذکور توسط مرکز تخصصی آپا(آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد در حوزه امنیت شبکه های رایانه‌ای) دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت فولاد مبارکه برگزار می‌شود و شامل مسابقات، کارگاه‌ها، همایش‌های تخصصی و نمایشگاه‌های جانبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha