کرونا و یک شهرستان با وضعیت زرد در استان سمنان

سمنان- ایرنا- طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان سمنان سراسر در وضعیت آبی قرار دارد و تنها وضعیت یک شهرستان زرد و نسبتا پرخطر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، گرمسار، آرادان و سرخه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و مهدیشهر تنها شهرستان با وضعیت زرد در استان سمنان است.

اکثر استان‌های همسایه استان سمنان دارای شهرستانی با وضعیت زرد هستند که این مساله مراقبت بیشتر و رعایت توصیه‌های پیشگیرانه را ضروری کرده است.

اکنون در کشور وضعیت قرمز و نارنجی نداریم و ۶۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۸۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس آخرین به‌روزرسانی، در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت قرمز همانند هفته گذشته نیست و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از یک به صفر رسیده است.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۶۸ به ۶۵ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۷۹ به ۳۸۳ شهر افزایش یافت.

کرونا و یک شهرستان با وضعیت زرد در استان سمنان

بر اساس آخرین اطلاعات از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز گذشته (۹ خردادماه) ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داد و ۴۰ بیمار جدید مبتلا به این ویروس در کشور شناسایی شدند.

مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۶ هزار و ۲۵۷ نفر و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۴۳ نفر رسید.

آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که تاکنون هفت میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند؛ البته ۱۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

براساس آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۹ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۳۷ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۸۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۶۸۹ دُز رسید.

تاکنون ۵۶ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha