همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی در سمنان آغاز شد

سمنان - ایرنا - همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی به همت دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر این استان گشایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری همایش به خبرنگار ایرنا گفت: همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی طی ۲ روز با هدف توسعه حوزه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در زمینه آموزش، پذیرش بیماران بین‌الملل و معرفی توانمندی‌های دانشگاه در این ۲ عرصه و معرفی ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و درمانی در حال برگزاری است.

کامران قدس افزود: در این همایش بین‌المللی رییسان و مدیران ارشد وزارت بهداشت و سازمان امور دانشجویان، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و کلان منطقه یک، سفیران و رایزن‌های فرهنگی پاکستان، عراق و غنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه‌های جامعه المصطفی العالمیه، ادیان و مذاهب قم حضور دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خاطر نشان: میهمانان همایش علاوه بر آشنایی با توانمندی‌های این دانشگاه، از برخی مراکز آموزشی پژوهشی و درمانی دانشگاه نیز بازدید خواهند کرد.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha