کشت دوم محصولات کشاورزی در اسدآباد ممنوع است

همدان- ایرنا- فرماندار اسدآباد گفت: با توجه به تنش آبی این شهرستان اجازه کشت دوم محصولات کشاورزی در اسدآباد داده نمی شود و در صورت بی توجهی کشاورزان به هشدارهای جهاد کشاورزی، نسبت به قلع و قمع و شخم زمین کشت شده باید اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسینعلی شرکایی روز سه شنبه در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اسدآباد افزود: جهاد کشاورزی نسبت به آگاه سازی کشاورزان، هشدارهای لازم را درباره ممنوعیت کشت دوم بدهد.

فرماندار اسدآباد اظهار داشت: یکی از مشکلات این شهرستان دپو کود و فضولات حیوانی در حاشیه روستاها است که باید پایگاه سلامت روستاها و خانه های بهداشت تذکرهای لازم را بدهد.

وی با بیان اینکه وضعیت ورودی روستا مناسب نیست تاکید کرد: با توجه به تلاش دولت برای بهسازی روستاها و ارتقای سلامت مردم، وضعیت کنونی رهاسازی فضولات در حاشیه معابر روستاها در شان مردم نیست بنابراین متخلفان باید به مرجع قضایی معرفی شوند.

شرکایی ادامه داد: وضعیت کنونی علاوه بر نمایان کردن چهره زشت از اسدآباد، آلودگی زیست محیطی و تهدید سلامت مردم را به همراه دارد بنابراین باید این صحنه ها از روستاها حذف شود.

فرماندار اسدآباد درباره مدیریت پسماند نیز گفت: تقسیم بندی استان به ناحیه شمالی و جنوبی برای انتقال پسماند ، از نظر تقسیمات جغرافیایی خوب نبود.

شرکایی تاکید کرد: انتقال پسماند شهر اسدآباد به همدان با توجه به وجود گردنه ای سخت گذر، برف گیر و مسدود شدن آن در روزهایی از زمستان بسیار دشوار است.

فرماندار اسدآباد پیشنهاد داد: پسماند تولیدی در اسدآباد با وجود طولانی بودن مسافت نسبت به همدان، به سایت دفن پسماند شهرستان ملایر منتقل یا اسدآباد در این زمینه مستقل شود.

شرکایی گفت: زندگی همه مردم ارتباط تنگاتنگی با محیط زیست دارد بنابراین همواره یکی از دغدغه های اصلی مسئولان توجه به محیط زیست به ویژه مدیریت پسماند است.

وی بیان کرد: یکی از گلایه مندی های مردم پخش پلاستیک در عرصه های طبیعی بود که با تلاش محیط زیست اسدآباد و سایر نهادها بخش زیادی از این مشکل رفع شد و هم اینک فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در دستور کار است.

شرکایی آموزش و فرهنگسازی را یکی از مهمترین مولفه های حفظ محیط زیست دانست و افزود: تجربیات بیانگر آموزش پذیر بودن مردم است بنابراین می توان از همه ظرفیت ها به ویژه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای انتقال پیام های زیست محیطی بهره گرفت.

فرماندار اسدآباد همچنین خواستار استفاده از فضای مجازی برای آموزش نحوه مدیریت زباله، تفکیک زباله و چگونگی کاهش زباله تولیدی شد.

شرکایی با تبریک روز محیط بان گفت: تلاش این افراد در حراست و حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی شایسته تحسین است و این حافظان غیور و بی ادعای طبیعت، با وجود سختی و دشواری هایی که برای حراست از محیط زیست متحمل می شوند اما همواره در گمنامی به سر می برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha