۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85118514
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سهمیه جذب معلم در خراسان‌شمالی حدود ۲ برابر شد

۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85118514
سهمیه جذب معلم در خراسان‌شمالی حدود ۲ برابر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سهمیه جذب معلم در آزمون استخدامی سال گذشته استان ۳۲۶ نفر بود که با رایزنی‌های انجام شده امسال حدود ۲ برابر افزایش یافت.

ابوالقاسم اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهمیه خراسان شمالی از جذب معلم در آزمون استخدامی امسال آموزش و پرورش ۶۳۹ نفر است که در طی ۲ مرحله جذب می شوند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول ۳۸۱ نفر از سهمیه معلمان دوره‌های ابتدایی، استثنایی و عشایر و در مرحله دوم ۲۵۸ نفر در مقطع متوسطه جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: ۱۳۰ نفر هم سهمیه جذب مربیان پرورشی در نظر گرفته شده است و رایزنی های لازم برای جذب مربی مشاوره و نیروهای خدماتی نیز انجام شده است.

به گفته وی؛ مهرماه سالجاری نیز ۵۶۶ معلم از دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: در مجموع ۷۰۰ معلم در ۳۱۴ مدرسه عشایری فعالیت می کنند که به هفت هزار دانش آموز تعلیم می دهند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بیش از ۲ هزار باب مدرسه استان، ۱۴۳ مدرسه و ۲۴۶ مرکز آموزشی غیر دولتی و آموزش از راه دور با ۶ هزار معلم فعال است.

اکبری بیان کرد: همچنین از ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز استان، ۱۶ هزار و ۲۰۲ دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha