۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 85128785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۹ واحد مسکونی بافت‌های فرسوده شهری استان مرکزی همزمان با سراسر کشور افتتاح شد

اراک - ایرنا - ۳۴۹ واحد مسکونی واقع در بافت‌های فرسودی شهری استان مرکزی روز پنجشنبه همزمان با ۱۷ استان کشور (۶۷ شهر) به صورت ارتباط دورسخنی (ویدئوکنفرانسی) با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی و سایر مسئولین استانی افتتاح شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا، گفت: امسال ساخت ۵۱۱ واحد مسکونی در محدوده بازآفرینی شهری هدفگذاری شده است که از این تعداد امروز (پنجشنبه) ۳۴۹ واحد در شهرهای اراک، ساوه، دلیجان، محلات، تفرش و خمین افتتاح وبقیه واحدها تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

«قاسم اسماعیل نژاد» افزود: به ازای هر واحد مسکونی محدوده بازآفرینی شهری، ۳۵۰ میلیون تومان وام از سوی بانک عامل(مسکن)، ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار به صورت دوران مشارکت،۱۵۰ میلیون اعتبار با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت شده است و ۵۰ میلیون تومان خرید اوراق نیز به متقاضیان این طرح اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری بر اساس سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی، بخشنامه‌ای در قالب بسته‌های تشویقی این طرح در پایان سال گذشته ابلاغ که مراحل آن در شهرهای اراک و ساوه بومی‌سازی شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: بسته‌های تشویقی پیشنهادی در کمیسیون ماده پنج استان تصویب شد که هفته‌های آتی به مناطق شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود و شهروندانی که واحدهای آنها در مناطق محدوده‌های هدف قرار دارند می‌توانند از این ظرفیت بهره‌گیری کنند و نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند.

اسماعیل نژاد ادامه داد: بسته‌های تشویقی شامل تراکم، طبقه و پارکینگ است که در بافت‌های فرسوده به صورت ریزدانه است که ملک‌های تجمیعی می‌توانند از این آیتم‌ها بهره‌مند شوند.

وی، با اشاره به مناطق واقع در بافت‌های فرسوده استان مرکزی نیز گفت: ۱۴ محدوده در شهر اراک و ۱۷ محدوده در شهر ساوه است که دارای مصوبه هستند و در سایر شهرها نیز به تناوب در خمین محلات و دلیجان انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: با توجه به نیازهای این مناطق، سالانه برنامه‌ریزی‌هایی در کمیته‌های بازآفرینی مناطق شهرستان‌ها صورت می‌گیرد که یکی از اقدامات، اختصاص قیر رایگان در این مناطق است که در این راستا سال گذشته ۲۴۰ تن قیر رایگان به محلات خاکی که واقع در این معابر هستند تزریق شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha