۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85130101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزمون سرنوشت ساز ملی پوش کاراته همدان برای کسب سهمیه آسیایی

همدان- ایرنا- سومین مرحله از اردوی تیم ملی کاراته آقایان در حالی از امروز /شنبه/ در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده است که خردادماه سرنوشت ساز پیش روی ملی پوشان به ویژه "مهدی شهگل" تنها نماینده استان همدان است.

به گزارش ایرنا، این مرحله از اردو تا روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه ادامه خواهد داشت و تمرینات ملی پوشان نیز از صبح امروز آغاز و در ۲ نوبت صبح و عصر پیگیری و همچنین تمرینات کاراته نیز در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود.

در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم اردوی تیم ملی، مهدی شهگل نماینده استان همدان به همراه بهمن عسگری و سامان عدالتی حضور دارند.

اردوهای تیم ملی کاراته کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان در حال برگزاری است و اواخر ماه جاری رقابت درون اردویی برای انتخاب نفر برتر اعزامی برگزار خواهد شد.

مرحله دوم انتخابی تیم ملی نیز طی روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد جاری با ارفاق وزن یک کیلوگرم برگزار خواهد شد و اعلام نظر نهایی در خصوص نفرات برتر در هر وزن بر اساس آنالیز، انضباط رفتاری در طول تمرینات اردویی، مسابقات تدارکاتی، لیگ‌های جهانی و انتخابی‌های انجام گرفته صورت خواهد گرفت.

رقابت سخت شهگل با حریفان انتخابی

مهدی شهگل آذرماه سال گذشته در هجدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا در تاشکند ازبکستان توانست در بخش کومیته تیمی نشان طلا کسب کند.

شهگل در این مسابقات که با حضور قهرمانان آسیایی برگزار شد، توانست به عنوان نخستین ورزشکار استان همدان در تاریخ کاراته بزرگسالان به مدال قهرمانی برسد.

این ملی پوش کاراته ۲ سال است که در رده سنی بزرگسالان فعالیت می‌کند و با گذشت این مدت و تلاش و تمرین‌های مداوم مزد زحماتش را گرفت.

مهدی شهگل اولین ملی پوش تاریخ کاراته همدان نیز به شمار می‌رود که اوایل دهه ۹۰ به تیم ملی دعوت شد و حالا پس از سال‌ها تلاش توانست در رده بزرگسالان به مدال برسد.

مهدی شهگل اولین ملی پوش تاریخ کاراته همدان نیز به شمار می‌رود که اوایل دهه ۹۰ به تیم ملی دعوت شد و حالا پس از سال‌ها تلاش توانست در رده بزرگسالان به مدال برسد.

اکنون او برای رویایی بزرگتر، یعنی حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو چین باید روی تاتامی برابر ۲ حریف دیگر وزن خود به میدان برود.

بهمن عسگری ملی پوش شاخص وزن منهای ۷۵ کیلوگرم کاراته ایران و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ یکی از حریفان اصلی مهدی شهگل در این وزن است.

ملی پوشی که اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در جریان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان لیسبون به علت مثبت شدن تست دوپینگ به مدت یک سال از حضور در کلیه میادین کاراته محروم شد تا علی رغم کسب سهمیه المپیک، با این اتفاق تلخ و ناخواسته، حضور در المپیک توکیو را به عنوان یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلای المپیک از دست بدهد.

اکنون او حریفی باتجربه با کوله باری از افتخارات مقابل شهگل جوان است ضمن اینکه در این وزن سامان عدالتی نیز دیگر حریف نماینده همدان به شمار می‌رود.

عدالتی در یکسال گذشته عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و حتی توانست بهمن عسگری را هم شکست بدهد تا در فهرست ثبت بیشترین برد در رقابت‌های انتخابی قرار بگیرد.

عدالتی اسفندماه سال قبل در مسابقات انتخابی تیم ملی با عبور از بهمن عسگری عنوان قهرمانی وزن منهای ۷۵ کیلوگرم را کسب کرد تا در جمع سه ملی پوش این وزن در اردوی تیم ملی قرار بگیرد.

آزمون سرنوشت ساز ملی پوش کاراته همدان برای کسب سهمیه آسیایی

خردادماه سرنوشت ساز

الله کرم شهگل پدر مهدی و از مربیان سازنده کاراته همدان نیز می‌گوید: مهدی ۳۱ خردادماه جاری باید در مسابقه وزن منهای ۷۵ کیلوگرم انتخابی تیم ملی شرکت کند.

وی افزود: این انتخابی برای شناخت نفر اعزامی به بازی‌های آسیایی در این وزن است که البته تمام اوزان انتخابی دارند و مهدی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی با ۲ رقیب دیگر مبارزه می‌کند و مهدی شانس زیادی برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی هانگژو دارد.

این انتخابی برای شناخت نفر اعزامی به بازی‌های آسیایی در این وزن است که البته تمام اوزان انتخابی دارند و مهدی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی با ۲ رقیب دیگر مبارزه می‌کند و مهدی شانس زیادی برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی هانگژو دارد.

شهگل اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته همراه با علی برادر کوچکتر مهدی، تمرین مشترک را به صورت مستمر برگزار کردیم تا در اردو و مسابقات انتخابی تیم ملی بهترین شرایط را داشته باشد.

وی بیان کرد: مهدی از انگیزه بالایی برخوردار است و می‌خواهد در مقابل نامداران وزن منهای ۷۵ کیلوگرم قدرت و توان خود را نمایش بدهد و برای نخستین بار تجربه حضور در بازهای آسیایی را کسب کند.

دبیر هیات کاراته همدان خاطرنشان کرد: مهدی شهگل به تازگی به رده سنی بزرگسالان وارد شده و فرصت زیادی برای رسیدن به افتخارات ارزنده فراملی دارد و باید از این زمان موجود بهترین استفاده را داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha