۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85130346
T T
۳۰ نفر

برچسب‌ها

بچه مارهای پیتون کرج سر از تخم درآوردند

۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85130346
بچه مارهای پیتون کرج سر از تخم درآوردند

کرج - ایرنا- مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: بچه‌مارهای پیتون بوستان کرج سر از تخم درآوردند.

به گزارش ایرنا، "محمد ایل بیگی" روز شنبه به خبرنگاران گفت: حدود ۳۰ عدد تخم مار پیتون حدود ٢ ماه قبل در دستگاه قرار گرفتند .

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج گفت: بچه مارها از نژاد پیتون های غول پیکر هستند که مادر آنها ماه قبل در بوستان چمران کرج و در شرایط ویژه تخمگذاری کرد.

وی گفت: معمولا در تولد بچه مارها، همه تخم‌ها منجر به تولد بچه نمی‌شوند، ولی شرایط مناسب دمایی و نگهداری مناسب، باعث شده تا بیشتر تخم های این مار پیتون از سلامت بالایی برخوردار باشند و از امروز تا سه روز آینده شاهد خروج آنها از تخم خواهیم بود.

محمد ایل بیگی با اشاره به ویژگی خاص این مارها در نگهداری تخم نیز گفت: دمای نگهداری این مارها شاخصی برای تعیین جنسیت خواهد بود، به طوری که اگر دمای تخم ها بین ٢٧ تا ٢٩ درجه باشد، شاهد خارج شدن مارهای نر و اگر دمای نگهداری بین ٢٩ تا ٣١ درجه باشد، مارها ماده خواهند بود.

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در ادامه گفت: مارهای پیتون جزو خزندگان غول پیکری هستند که طول آنها گاهی به ١۵ متر، یعنی معادل یک ساختمان پنج طبقه می‌رسد .

وی خاطر نشان کرد: خواستگاه مارهای غول پیکر پتون کشور برمه در جنوب شرق آسیا است.

ایل بیگی اظهار کرد: پس از ۲ ماه، هر یک از بچه مارها به طول حدود ۴٠ سانتی متر خواهند رسید، ولی علاقه‌مندان از هفته آینده می‌توانند در بوستان شهید چمران، از نزدیک بچه مارهای تازه متولد شده کرجی را تماشا کنند.

همزمان با سر از تخم درآوردن بچه مارهای پیتون در بوستان شهید چمران کرج ، شتر مجموعه بوستان محیطبان نیز که از نژاد سفید است زایمان کرد و چندی پیش نیز ماده شیر سفید بوستان شهید چمران که از گونه های پستانداران در خطر انقراض است نیز در این مجوعه در دومین زایمان خود چهار توله شیر به دنیا آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha