۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85130377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ریابکوف: آمریکا از موضع خصمانه خود دست بردارد، روسیه به پیمان استارت باز می‌گردد

تهران- ایرنا-  سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت اگر واشنگتن از «موضع خصمانه» خود علیه مسکو دست بردارد، روسیه با تعهد کامل به پیمان استارت جدید باز خواهد گشت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: واشنگتن هفته گذشته اعلام کرد ارسال برخی از اعلانات مورد نیاز بر اساس پیمان کنترل تسلیحاتی نیواستارت از جمله نسخه های به روز شده اماکن موشکی و دیگر پرتابگرهای خود به روسیه را به تلافی «نقض دائمی» این پیمان از سوی مسکو متوقف می کند.

به گزارش رویترز، خبرگزاری روسیه (تاس) ضمن اعلام موضع ریابکوف به نقل از این مقام روس افزود: این اقدام واشنگتن برای مسکو عجیب نبود و تصمیم روسیه برای تعلیق پیمان نیواستارت با وجود هر گونه اقدام متقابلی به قوت خود باقی خواهد بود.

تاس به نقل از این دیپلمات روسی افزود: صرف نظر از هر گونه واکنش یا اقدام متقابلی از طرف آمریکا، تصمیم ما برای تعلیق پیمان استارت تزلزل ناپذیر است.

وی گفت: شرط ما برای باگشت به این پیمان این است که آمریکا به طور کامل مواضع خصمانه علیه روسیه را متوقف کند.

به گزارش ایرنا، سفارت روسیه در واشنگتن روز جمعه نیز در کانال تلگرام اعلام کرد: ما اقدامات متقابل اعلام شده توسط ایالات متحده در چارچوب استارت را مورد توجه قرار داده ایم. با این حال، این اقدامات به هیچ وجه بر موضع روسیه تأثیری نخواهد گذاشت. تنها یک راه برای تمدید معاهده وجود دارد و این برای همکاران به خوبی شناخته شده است.

سفارت روسیه نیز شرط بازگشت مسکو به این پیمان را توقف اقدامات خصمانه آمریکا و توقف قصد این کشور برای تحمیل شکست راهبردی روسیه عنوان کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ مارس (اول فروردین) اعلام کرده بود که مسکو مشارکت در معاهده استارت جدید را تعلیق می کند، اما از آن خارج نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha