۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85130407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 دقت بالا در پیش‌بینی هوا افزایش بهره‌وری کشاورزی را به همراه دارد

سنندج-ایرنا- فرماندار شهرستان بانه گفت: افزایش دقت در پیش بینی داده‌های هواشناسی منجر به افزایش بهره‌وری در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی می شود.

به گزارش ایرنا، کمال خدری روز شنبه در دیدار مدیرکل هواشناسی استان کردستان ضمن تشکر از خدمات هواشناسی و عملکرد شبانه روزی کارکنان این اداره کل، اظهار کرد: در زمان بروز پدیده‌های جوی مخرب اداره کل هواشناسی استان با اطلاع رسانی به موقع و دادن هشدارها و اخطاریه های جوی باعث کاهش خسارات جانی و مالی شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی‌های هواشناسی در تمام بخش‌‎ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این مهم به ویژه در بخش کشاورزی می تواند نقش موثری در عملکرد محصولات داشته باشد.

مدیر کل هواشناسی کردستان هم در این دیدار با بیان اینکه ۶۰ درصد اعتبارات توسعه و تجهیز هواشناسی تحقق یافته است، گفت: بر اساس برنامه توسعه شبکه ایستگاه‌ها دستگاه اتومات باران سنجی و اقلیم شناسی برای شهرستان بانه خریداری شده و بزودی نصب و راه اندازی می‌شود.

رحیم صدیقی بیان کرد: کارکنان هواشناسی استان با امکاناتی که در اختیار دارند همواره تلاش کردند که وضعیت جوی را به خوبی پیش بینی و به مردم به شیوه های متعدد به ویژه از طریق رسانه های رسمی اطلاع دهند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار جمعیت در ۲۴۲ کیلومتری شمال غرب سنندج، مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha