۵۰۰ روحانی برای جهاد تبیین افکار امام (ره) به مناطق روستایی استان یزد اعزام شدند

یزد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ۵۰۰ روحانی برای جهاد تبیین ابعاد مختلف افکار حضرت امام خمینی (ره) به مناطق روستایی استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام خلیل سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روحانیون و کارشناسان دینی با حضور در مساجد و محافل مختلف نسبت به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و تبیین افکار و ویژگی‌های الهی، سیاسی و عرفانی امام راحل (ره) به مردم و جوانان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این امسال ۹۰ روحانی از یزد و ۱۱ شهرستان دیگر استان همراه کاروان زائران برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) عازم تهران و مرقد منور معمار کبیر انقلاب می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: برگزاری ۱۰۰ محفل انس قرآن کریم به صورت حضوری و از طریق فضای مجازی از دیگر برنامه‌های محوری فرهنگی به یاد حضرت امام و شهیدان یوم الله ۱۵ خرداد است که با همکاری موسسات قرآنی در سطح ۱۲ شهرستان استان برگزار می‌شود.

۵۰۰ روحانی برای جهاد تبیین افکار امام (ره) به مناطق روستایی استان یزد اعزام شدند

سلطانی گفت: در روز ۱۴ خرداد هیات روحانیون به صورت متشکل در مراسمی که در مسجد روضه محمدیه ( حظیره ) برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و همچنین هیات عزاداری و سوگواری محله ده بالا تفت نیز در این مراسم برنامه خواهند داشت.

وی بیان کرد: در کنار همه این برنامه‌ها توسط هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی استان نیز هم به صورت حضوری و همچنین در فضای مجازی برنامه‌های خاص ۱۴ و ۱۵ خرداد در بخش فرهنگی، معرفتی و بصیرتی با حضور جوانان برگزار می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار باب مسجد دارد که از این تعداد ۲ هزار مورد فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha