۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 85130638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی کشاورزان حوضه آبریز کرخه از مشوق‌های دولتی در صورت رعایت الگوی کشت تابستانه

اهواز- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به ابلاغ الگوی کشت تابستانه در حوضه آبریز کرخه گفت: کشاورزان این حوضه آبریز در صورت رعایت الگوی کشت از طرح های تشویقی دولت برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایرنا سید رحمت الله پریچهر شنبه در کارگروه سازگاری با کم آبی که در محل سازمان جهادکشاورزی خوزستان برگزار شد اظهارکرد: با توجه به پیش بینی منابع آبی موجود، در تابستان امسال ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه به زیر کشت تابستانه می‌رود.

وی تصریح‌کرد: بنا بر مصوبه شورای کشاورزی استان و اسناد بالادستی، الگوی کشت تابستانه در ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه با پراکنش شهرستانی مصوب گردیده که شامل محصولات ذرت، حبوبات، سورگوم، سبزی و صیفی و کنجد است.

پریچهر با بیان اینکه همه تلاش سازمان جهادکشاورزی بر پایه حل مشکلات با کمترین هزینه و چالش است اضافه‌کرد: کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند از نهاده‌های کشاورزی و طرح های تشویقی برخوردار خواهند شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه کارگروه سازگاری با کم آبی استان در شهرستان‌ها نیز تشکیل شده ادامه‌داد: رعایت الگوی کشت تابستانه، امکان کشت بهینه پاییزه، حفاظت از تالاب‌ها و نجات دام‌های این حوضه را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح‌کرد: باید به ارتقاء بهره‌وری در الگوی کشت تدوین شده توجه شود تا دغدغه معیشتی کشاورزان با تولید محصولات کم آب بر رفع گردد.

پریچهر همچنین بر لایروبی انهار و برنامه ریزی جهت ایجاد استخر شنای گاومیش‌ها در صورت لزوم تاکیدکرد: الگوی کشت تدوین شده بر مبنای بررسی های کارشناسی بر اساس منابع آبی و شرایط جوی استان انجام شده است.

بر اساس این گزارش، ارتقا آگاهی کشاورزان برای رعایت الگوی کشت برنامه‌ریزی شده در حوضه آبریز کرخه با همکاری معتمدان محلی و رسانه ها انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha