۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۲۰
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85130698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام خمینی (ره) معادله قدرت را در دنیا تغییر داد

بیرجند - ایرنا - رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: امام خمینی (ره) با شجاعت و مبارزاتشان علیه حکومت طاغوت و استکبار جهانی، توانستند معادلات قدرت را در دنیا تغییر دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، افزود: امام راحل ملت را دعوت کردند که همه در برابر قدرت‌های موجود به میدان بیایند تا بتوانند معادله قدرت را عوض کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی به همه ثابت کردند که می‌توان معادله قدرت را در جهان تغییر داد اظهار داشت: ایشان ملت ایران را برای حرکت بزرگی که فریاد زد، دعوت کردند.

رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: مکتب امام خمینی (ره) متعلق به کشور و گروه خاصی نبوده زیرا با تمام کفر و ظلم در دنیا مبارزه کرد و ملت ایران را به یاری خودش فراخواند.

وی گفت: دشمن با همه وجود به مقابله با امام خمینی آمد و هدف اصلی‌اش از بین بردن علمدار بود چرا که معتقد بود اگر امام را نابود کنیم چراغ نهضت خاموش می‌شود.

طائب با اشاره به یاری امام توسط مردم افزود: از این موضوع خوشحال هستیم که مردم اجازه ندادند دست دشمن به امام راحل برسد، شهادت برای امام افتخار بود همانطور که شهادت برای امام حسین، حضرت علی (ع) و سایر ائمه اطهار افتخار بود اما برای مردم آن زمان، سرزنش است که امام را یاری نکردند و گذاشتند دست دشمن به امام‌شان برسد.

وی بیان کرد: در جنگ اُحد اگر امیر مومنان نبود به طور قطع پیامبر اسلام (ص) به شهادت می‌رسیدند و اینجاست که به حرف امام راحل می‌رسیم که پیامبر اسلام، ملت ما را در اختیار نداشت.

رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه ملت ما هیچگاه امام خود را تحت فشار قرار ندادند و هرگاه نیرو خواستند پای کار بودند یادآور شد: عراق در جنگ تحمیلی بعد از پذیرش قطعنامه دوباره حمله کرد اما سیلی محکمی از رزمندگان خورد لذا ملت ما همیشه پای کار هستند.

وی اظهار داشت: از اینکه امام خمینی را از دست دادیم متاسفیم اما از چگونگی آن خوشحالیم که امام شهید نشد یعنی ملت ما نمره قبولی گرفت که امام خود را یاری کرد.

طائب ادامه داد: مردم ندای «هل من ناصر ینصرنی» را از امام حسین (ع) و امام زمان نشنیدند بلکه نماینده عام امام عصر (عج) در سال ۴۲ و ۴۳ اعلام کرد به داد اسلام برسید که در آن زمان مردم پای کار ایستادند و تا وقتی ایشان از دنیا رفت لحظه‌ای عقب نشینی نکردند.

وی ضمن گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: امام خمینی، حرکت و قیام خود را شروع کردند و در آن زمان خیلی‌ افراد ایشان را همراهی نکردند ولی افق نگاه امام، جهانی بود.

رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: همان ابتدا که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید امام راحل فرمود آمریکا شیطان بزرگ است اما بصیرت مردم به امام‌شان کمک کرد تا به اینجا برسند.

وی یادآور شد: روزی که شاه پهلوی ارتش را ایجاد کرد تصور می‌کرد همه آنها متعلق به او هستند در حالی که ارتش افرادی همچون کلاهدوز، صیاد و بابایی داشت.

طائب گفت: ساده زیستی امام نمی‌گذاشت که عده‌ای اشرافی‌گری کنند لذا تغییر را آغاز کردند و وقتی مقام معظم رهبری، رهبر شدند نیز تصور کردند می‌توانند این سید جوان را مجبور کنند خواسته‌های آنان را بپذیرد، از این رو با تمام قوا به میدان آمدند از طرفی سیل استعفا شروع شد تا ایشان را تنها بگذارند اما رهبر معظم انقلاب با تمام قوا پای خط امام خمینی (ره) ایستادند.

مراسم محوری سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد با حضور قشرهای مختلف مردم و همراهی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاونان و مشاوران استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha