استاندار مازندران: مبنای واگذاری اراضی ساحلی دریای خزر اشتغالزایی است

ساری- ایرنا - استاندار مازندران با اظهار این که لایحه واگذاری اراضی سواحل دریای خزر به سرمایه گذاران برای ساماندهی تهیه شده است، گفت: رویکرد این واگذاری علاوه بر احراز اهلیت، بلندمدت و برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در جلسه ساماندهی سواحل مازندران ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) افزود: طبق توافقی که بین استانداران شمالی گیلان، مازندران و گلستان با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حضور وزیر کشور منعقد شده است، مدت زمان واگذاری اراضی ساحلی به سرمایه گذاران از سه سال به پنج سال و پس از بررسی و نداشتن تخلف و انحراف تا ۳۰ سال هم افزایش می یابد.

وی با بیان این که احراز هویت سرمایه گذاران در واگذاری بسیار مهم و مورد تاکید است، ادامه داد: همسو را این رویکرد، اشتغالزایی و رونق اقتصادی محقق می‌شود.

رویکرد واگذاری اراضی ساحلی دریای خزر به سرمایه گذاران بلندمدت، اشتغالزایی و درآمدزایی است

استاندار مازندران با ذکر این نکته که دولت سیزدهم با نشست‌های متعدد مشکل اجاره یک سال واگذاری زمین ساحلی به سرمایه گذاران به پنج سال را حل کرده است، بیان داشت : ضمن بررسی هرساله از فعالیت سرمایه گذار، با ارزیابی مثبت طی پنج سال، زمان واگذاری پس از مسجل شدن اهلیت سرمایه‌گذار، زمان واگذاری تا ۳۰ سال هم می رسد.

وی گفت: شهرداران نسبت به ارایه خدمات زیر ساختی سواحل خزر به مسافران و گردشگران را باید بسیار جدی بگیرند.

حسینی پور با بیان این که چندین جلسه را با وزارت کشور و منابع طبیعی در مقوله ساماندهی سواحل دریای خزر را داشته ایم، ادامه داد: الگوهایی در ساماندهی سواحل دریای خزر را در بابلسر، فرح آباد ساری و سواحل سرخ رود را داریم.

اعتبار استانی جوابگوی ارایه خدمات مطلوب به گردشگران در سواحل مازندران نیست

فرماندار بابلسر با بیان این که ملاحظات ساماندهی سواحل خزر در تهیه طرح تعیین و تکلیف نشده است، گفت: ملاحظات دستگاه های مختلف از جمله منابع طبیعی و آب منطقه ای نسبت به واگذاری سواحل به سرمایه گذاران متفاوت و مشخص نیست.

مجتبی قلی پور باقری افزود : البته بدنه منابع طبیعی طبق قانون و مقررات را نسبت به ساماندهی سواحل مد نظر و اجرا می کند.

وی با اظهار این که آسیب های اجتماعی در استفاده از سواحل مازندران از سوی بعضی از مسافران و گردشگران بسیار زیاد است، بیان داشت : بررسی ها نشان می دهد که اجرای سالم‌سازی سواحل برای آقایان اصلا فایده ای ندارد، در حال که سالانه هزینه سنگینی انجام می‌شود، چراکه استفاده مردان از طرح سالم‌سازی ساحل صفر است، ولی برای زنان لازم و ضروری است.

فرماندار بابلسر تصریح کرد: پرداخت حدود هشت میلیون تومان به ازای یک ماه به هر یک از ناجیان غریق بسیار ناچیز است.

قلی پور ادامه داد: اعتبار استانی و شهرستانی جوابگوی ارایه خدمات به مسافران و گردشگران ملی نیست، مازندران باید از اعتبار ملی برای ارایه خدمات مطلوب در سواحل دریای خزر بهره بگیرد.

وی اظهار داشت : طرح های سالم‌سازی سواحل را به درستی و متناسب با نیاز مسافران و گردشگران اجرا کنیم.

رویکرد واگذاری اراضی ساحلی دریای خزر به سرمایه گذاران بلندمدت، اشتغالزایی و درآمدزایی است

از سرگیری ساخت اسکله گردشگری در سواحل مازندران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز در این جلسه از آغاز عملیات ساخت اسکله گردشگری در غرب استان خبر داد و گفت: موضوع احداث اسکله‌های تفریحی در سواحل و دریای مازندران با پیگیری دولت سیزدهم پس از حدود چهار سال تعیین و تکلیف شد و اکنون ساخت چهار اسکله گردشگری شروع شده است.

مهران حسنی افزود: مطمئنا با رویکرد واگذاری بلند مدت اراضی ساحلی به سرمایه گذاران، توجیه اقتصادی بوجود آمده و علاوه بر ایجاد اشتغالزایی، و درآمد زایی، ارایه خدمات به مسافران و گردشگران در سواحل مطلوب تر و متنوع تر خواهد شد.

معاون گردشگری مازندران با بیان اینکه موافقت اولیه پروانه احداث اسکله های گردشگری از همان ابتدا آماده شده است، افزود: متاسفانه مشکل اصلی در مرحله صدور موافقت اصولی است که با سد قوانین و برداشت های سلیقه ای دستگاه های مختلف روبرو بوده که اکنون بر اساس توافق نامه جدید بین وزارت کشور با سازمان منابع طبیعی، مشکلات حل و فصل می شود.

۴۷۳ کیلومتر از ساحل دریای خزر در مازندران وجود دارد که برابر با ۵۵ درصد از سواحل شمال کشور است.

دستور صریح رئیس جمهور برای بازپس گیری حریم ۶۰ متری حریم سواحل خزر و پیگیری جدی استاندار مازندران سبب شد تا رویای دسترسی آسان و بدون دغدغه مردم ایران به طول ۴۲۴ کیلومتر سواحل مازندرانی خزر محقق شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha