خدمت به مردم، ادامه راه امام (ره) است

بندرعباس - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تداوم راه امام (ره) خدمت به مردم است، گفت: مسوولان برای حل مشکلات مردم شبانه‌روز کار جهادی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت امام خمینی (ره) در بندرعباس افزود: امام خمینی (ره) به خداوند،‌ هدف و مردم باور داشته و هیچ شکی در مسیر و هدفی که برگزیده بود نداشت.

‏وی ادامه داد:‌ کسی در آن زمان باور نمی‌کرد بتوان با دست خالی بر رژیم ستم شاهی که تا به دندان مسلح بود و همه جا را با خفقان و جو روانی جامعه را با امنیتی کردن دچار چنان رعب و وحشتی کرده بود که کمتر فردی جرائت حرف زدن داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افراد حتی جرائت حرف زدن در درون خانه را هم نداشتند،‌ چون می‌ترسیدند خبر آن به ساواک برسد.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باور دارم هیچ کسی مثل رهبر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) را نشناخته و مثل او خط امام را حفظ نکرده است.

وی افزود: شاهد بودیم چگونه بسیاری از افرادی که مدعی در خط امام بودند از خط و مسیر امام راحل فاصله گرفته و منحرف شدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شخص دیگری همچون امام خمینی ‏در ۳۴ سالی که امام راحل در میان ما حضور ندارند پرچم انقلاب و نظام اسلامی را بدست گرفته و این مسیر انقلاب را با یاران خود که مردم هستند به پیش می‌برد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شاهدیم که چگونه کشور، نظام و انقلاب را از فتنه‌هایی داخلی و بین المللی حفظ کرده و پیش می‌برد.

مسوولان برای حل مشکل مردم شبانه‌روزی کار کنند

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی همچنین با اشاره به مشکل‌های مردم گفت: ادامه دادن راه امام خمینی (ره) و حفظ جمهوری اسلامی خدمت به مردم است و به اینکه مسوولان برای حل مشکل‌های مردم سر از پا نشناخته و برای این منظور شبانه روز کار جهادی کنند تا مشکل‌ها حل شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکل‌ها بر اثر تحریم‌ها، فشارهای سیاسی و بخشی از آن‌ها هم در اثر ندانم‌کاریی‌ها و سیاست‌های اشتباه ایجاد شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ برای پاسداری از میراث بزرگ امام باید تلاش شبانه‌روزی داشت و برای مایوس نشدن در این مسیر هم باید پیشرفت‌ها را دید، اگر امام بود به این پیشرفت‌ها افتخار و مباهات می‌کرد.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی اشاره کرد: اکنون ایران قدرتمندترین کشور موشکی در منطقه و از نظر پهپادی قوی‌ترین کشور است، به نحوی که ۹۵ کشور دنیا درخواست خرید پهبادهای جمهوری اسلامی ایران را داده‌اند و به تازگی کشور چین به تنهایی سفارش ۱۵ هزار پهپاد شاهد از ایران داشته است.

وی ادامه داد: ایران کشوری هسته‌ای شده و در هوافضا، ماهواره، ساخت هواپیما موفقیت کسب کرده و در برنامه‌های دریایی و صنعت و پزشکی و سلول‌های بنیادی و هیچ مورد صنعتی نیست که جوانان و مهندسان کشور نتوانند آن را بومی سازی کنند.

کشور امسال به ثبات اقتصادی خواهد رسید

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارهایی که باید برای مردم انجام شود اشاره کرد و گفت: حل مشکل‌های اقتصادی و ایجاد رفاه و تلاش برای معیشت مردم از کارهای اصلی است که باید انجام گیرد و به ثمر بنشیند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور به سمتی و سویی گام برداشته که درسال جاری به ثبات اقتصادی برسد و مسوولان وعده آن را داده اند و همچنین گفته‌اند تلاش دارند تورم را به ۳۰ درصد برسانند.

کالابرگ الکترونیکی به معیشت مردم کمک می کند

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی در زمینه کاهش قیمت‌ها هم گفت: قیمت‌ها در برخی اقلام که به صورت حبابی ایجاد شده باید اصلاح شود و کالابرگ الکترونیکی یکی از مواردی است که به معیشت مردم کمک می‌کند و این به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

وی ادامه داد: دولت کار را از روز گذشته آغاز کرده است و این برنامه در سال گذشته به صورت آزمایشی در هرمزگان اجرا شده بود که نقصی داشت که این نقص در بودجه سال جاری حل شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:‌ کالابرگ الکترونیکی که سال گذشته در کشور اجرا می‌شد امتیازی نسبت به یارانه برای مردم نداشت و می‌گفتند با همان یارانه نقدی کالا بخرید.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی خاطر نشان کرد: این جاذبه‌ای برای مردم نداشت که مجلس شورای اسلامی برای ایجاد امتیاز در این زمینه به دولت اجازه داد از محل مازاد درآمد هدفمندی یارانه‌ها اجازه سوبسید داده یا یارانه کالایی را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: دولت این کار را برای هشت میلیون نفر آغاز کرده است و در گام بعدی این اقدام مشمول سه دهک و تا ۲۴ میلیون نفر و در گام سوم مشمول ۵۰ یا ۶۰ میلیون نفر خواهد شد.

مشکل خودرو در سال جاری حل می‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در زمینه خودرو عنوان کرد:‌ مشکل خودرو را در سال جاری حل خواهیم کرد و دولت لایحه‌ای در این زمینه به مجلس فرستاده که رای آورده است و جزییات آن در هفته پیش رو بررسی خواهد شد.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی با بیان اینکه واردات خودرو دسته دوم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، افزود:‌ مشکل خودرو با سه اقدام حل می‌شود، اول افزایش تولید داخلی و افزایش کیفیت آن است که وعده افزایش تولید داده‌اند،‌ دوم آزاد شدن واردات خودرو است که حتی کشورهای پیشرفته مانند آلمان و ژاپن از این سیاست استفاده کرده و در برخی مواقع اجازه واردات خودرو دسته دوم می‌دهند.

وی افزود: مساله سوم کاسته شدن فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار آزاد است و امید می‌رود این مشکل در سال جاری حل بشود.

باید آرمان شهدا و امام راحل را حفظ کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: باید خط امامان انقلاب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای را ادامه داده و ارزش های فرهنگی و معنوی کشور و آرمان‌های شهدا و امام راحل را حفظ کنیم.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی یادآور شد: عده‌ای می خواهند فرهنگ مبتذل غربی را به کشور بیاورند،‌ اما بدانند این مملک صدها هزار شهید در راه آرمان‌های انقلاب داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha