مقامات سوریه اندیشه های امام خمینی(ره) را گرامی داشتند+فیلم

دمشق - ایرنا - علما، اندیشمندان، سیاستمداران، کارشناسان و مقامات سوری اندیشه های حضرت امام خمینی (ره ) را در سی و چهارمین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تشریح و شخصیت ایشان را بعنوان امام و بانی وحدت میان مسلمانان گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سالن همایش های بین المللی مکتب اسد در دمشق ، امروز یکشنبه مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با حضور جمع کثیری از علمای مذهبی اندیشمندان مقامات نظامی سیاستمداران،کارشناسان اجتماعی و اصحاب رسانه سوریه به همراه معاون وزیر دفاع سوریه ، حسین اکبری سفیر کشورمان ، حجت الاسلام و المسلمین صفار هرندی نماینده دفتر ولی فقیه در سوریه و ایرانیان مقیم با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی برگزار شد.

اتحاد بین کشورهای مسلمان به منظور مبارزه با دشمنان اسلام

مقامات سوریه اندیشه های امام خمینی(ره) را درسالروز ارتحال ایشان گرامی داشتند+فیلم

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری شورای نگهبان در سخنرانی خود که به زبان عربی بیان شد به مفهوم سیاست خارجی از دیدگاه امام خمینی (ره) پرداخت وگفت: اصول این سیاست مبنی بر ایجاد روابط مستحکم بین کشورهای اسلامی واجتناب از تفرقه بین مسلمانان است .

وی افزود: ایجاد یک اتحاد بین کشورهای مسلمان به منظور مبارزه با دشمنان اسلام به خصوص در راس استکبار جهانی یعنی آمریکا است که امام آن را شیطان اکبر نامیدند.

تداوم راه امام خمینی تا رسیدن به آرمانهای اسلامی

مقامات سوریه اندیشه های امام خمینی(ره) را درسالروز ارتحال ایشان گرامی داشتند+فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید صفار هرندی نماینده ولی فقیه در سوریه با تشریح بیانات حضرت امام خمینی در زمان حج و تاکیدات ایشان بر مقابله با استکبار وبت های زمان گفت: امام خمینی تمام مسلمانان را برای متحد شدن و مقابله با دشمنان و اینکه مسلمانان آزاد باشند و از کرامت وناموس خود دفاع کنند دعوت کرد.

وی در سخنرانی خود که به زبان عربی بود بر ادامه راه جهاد که حضرت امام خمینی فاتح آن بود تاکید کرد و افزود: این راه شریف و مهم باید ادامه پیدا کند تا تمام آرمان های اسلام و اهداف مردم مستضعف عملی شود.

نماینده ولی فقیه در سوریه گفت :حمایت مردم ایران از ملت فلسطین و ترس رژیم صهیونیستی از حمایت های ایران و محمور مقاومت از مردم فلسطین در راه ازادی قدس شریف ، تلاش برای سنگ اندازی و خرابکاری در مسیر آزادی فلسطین را از سوی این رژیم اشغالگر افزوده است.

دستاوردهای علمی ونظامی ایران

ژنرال بازنشسته ارتش سوریه با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی جریان دارد و همچنین تجدد پیدا می کند.

حسن حسن- اضافه کرد که ایرانیان با رهنمودهای امام خمینی وجود خود را در صحنه مبارزه و مقابله با آمریکا ثابت کرده اند و این جریان تا جایی ادامه پیدا کرده که امروز علمدار جبهه مبارزه با آمریکا وهمپمانانش در دستان ایران است.

کارشناس مسایل راهبری ومنطقه ای تاکید کرد: با توجه به آزمایش اخیر موشک خرمشهر ( خیبر ) ۴ ؛ جمهوری اسلامی به دنیا نشان داد که در امور دفاعی رشد سریع و همه جانبه کرده است.

ژنرال بازنشسته ارتش سوریه به دستاوردهای علمی ونظامی ایران و به روابط ایران زمان امام خمینی و رئیس فقید سوریه حافط اسد نیز اشاره کرد.

در ادامه این همایش ابو حامد از فلسطین و چندین کارشناس سیاسی سخنان خود را درباره امام خمینی و آزادی فلسطین مطرح کردند.

مقامات سوریه اندیشه های امام خمینی(ره) را درسالروز ارتحال ایشان گرامی داشتند+فیلم

در حاشیه این مراسم پخش فیلم درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همراهی مردم کشورمان باایشان در پیروزی انقلاب اسلامی ، نمایشگاه کتاب از دوران زندگانی حضرت امام خمینی از ابتدا تا روز ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ و تشییع پیکر مطهر ایشان در بهشت زهرا س ، رونمایی از کتاب اقدامات شهید سلیمانی در محور مقاومت با عنوان شهیدالقدس و اجرای گروه سرود مقاومت مردمی برگزار شد.

مقامات سوریه اندیشه های امام خمینی(ره) را درسالروز ارتحال ایشان گرامی داشتند+فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha