به‌رغم رفتار ساپینتویی مورینیو، یوفا از داور فینال لیگ اروپا رضایت دارد

تهران- ایرنا- منابع خبری شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان از رضایت اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) از عملکرد داور فینال لیگ اروپا بین تیم‌های آ.س رم و سویا خبر داده‌اند.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، دیدار تیم‌های سویا و رم در فینال اروپا پس از تساوی یک بر یک، با پیروزی نماینده اسپانیا در ضربات پنالتی به اتمام رسید.

رمی‌ها از بسیاری از سوت‌های آنتونی تیلور، داور این دیدار بسیار خشمگین بوده و نسبت به تصمیمات وی از جمله عدم اعلام پنالتی برای این تیم در دقیقه ۸۱ با ادعای برخورد توپ به دست بازیکن سویا در محوطه جریمه، اعتراض کردند.

داور بازی با این استدلال که در این صحنه توپ در حالی به بازیکن سویا برخورد کرده که دستش هم‌راستا با بدنش بوده، از اعلام پنالتی خودداری کرد. تصمیمی که استورات آتوِل، سرداور تیم کمک داور ویدئویی(VAR) نیز آن را تایید کرد.

تیلور همچنین در دقیقه ۷۵ برای سویا اعلام پنالتی کرد. در این صحنه لوکاس اوکامپوس، بازیکن رم، راجر ایبانِز بازیکن سویا را در محوطه جریمه نقش بر زمین کرد اما VAR این تصمیم داور را برگرداند.

گفته می‌شود روبرتو روزتی، رئیس کمیته داوران یوفا، منتقد شماره یک تیلور بوده و یوفا بر این باور است که عملکرد وی پایین‌تر از سطح مورد نیاز برای قضاوت فینال لیگ اروپا بوده است. با این حال، منابع شبکه ای‌اس‌پی‌ان گفته‌اند که این موضوع حقیقت نداشته و هیچ تصمیمی درباره سپردن یا نسپردن بازی‌های بزرگ به آنتونی گرفته نشده اما عملکرد وی صرفا در ایتالیا زیر سوال خواهد رفت. پیش‌تر گزارش شده بود که یوفا قصد دارد درباره عملکرد این داور تحقیقات کند.

رم به شکست در بوداپست واکنش تندی داشت و خوزه مورینیو، سرمربی این تیم که به رفتار پرخاشگرانه علیه داوران شهرت دارد، به استفاده از ادبیات توهین‌آمیز علیه داور متهم شد. برخی رفتار مورینیو را به رفتارهای ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال در فینال جام حذفی تشبیه کرده‌اند.

همچنین هواداران رم نیز بعد از بازی و در فرودگاه بوداپست، تیلور را تهدید کردند. تصاویر فیلم‌های منتشرشده در فضای مجازی، نشان می‌دهد که هواداران رم با توهین به او، صندلی را نیز به سمت او و خانواده‌اش پرتاب می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha