تمامی پهنه حمل و نقلی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به سرمایه گذاران واگذار شد

مشهد- ایرنا- رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: تمامی مساحت بخش حمل و نقلی (لجستیک) این منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی واگذار شده و این پهنه به واسطه رونق سرمایه گذاری نیازمند الحاق زمین و توسعه بیشتر است.

محمد رضا برهمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مساحت پهنه حمل و نقلی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس حدود ۲۸۰ هکتار بوده که اکنون توسط ۲۲ واحد صنعتی و خدماتی اشغال شده است.

وی ادامه داد: طرح توسعه این بخش آماده شده و قرار است زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار از خارج منطقه ویژه به این محدوده الحاق شود تا مشکلی برای سرمایه گذاری بیشتر در این بخش ایجاد نشود.

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: هم اکنون این منطقه ویژه اقتصادی متشکل از ۲ بخش گمرکی با مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار و بخش غیرگمرکی به مساحت سه هزار هکتار است.

برهمند افزود: در یک دسته بندی دیگر این منطقه به بخش (زون) های تولیدی، مواد شیمایی، صنایع سنگین، خدمات، انبارداری و حمل و نقل تقسیم شده که فعلا در بخش حمل و نقل جایی برای سرمایه گذاری باقی نمانده است.

بر اساس اعلام مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ، در حال حاضر ۱۲۶ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی در پهنه ای به مساحت حدود پنج هزار و ۲۰۰ هکتار ساخته شده و یا در حال ساخت است.

همچنین علاوه بر شرکتهای داخلی، شرکتها و هلدینگ‌های خارجی از کشورهای چین، روسیه، ترکیه، امارات عربی متحده و افغانستان، طی پارسال ۹۰ میلیون دلار در این منطقه ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده اند.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha