گرامیداشت مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی در سوریه/ عالِمی برای عالَم

تهران-ایرنا- همایش بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی با عنوان «عالم الدین الرسالی، معالم الشخصیة والمهمة» و با حضور مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت، علما، اندیشمندان و دوستداران امام خمینی(ره) در سوریه برگزار شد.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، همزمان با ایام رحلت امام خمینی(ره)، شهرهای مختلف سوریه شاهد برگزاری مراسم‌های گرامیداشت بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد حاجی ابوالقاسم دولابی» عضو مجلس خبرگان رهبری، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به نمایندگی از ایران در این مراسم‌ها حضور داشت و با مسئولان و اقشار مختلف مردم سوریه دیدار کرد. مشاور رئیس‌جمهور همچنین در سخنرانی‌های خود به تشریح مبانی فکری امام راحل(ره) و اهمیت انقلاب اسلامی پرداخت.

همایش بزرگداشت ایام رحلت امام خمینی (ره) با عنوان «عالم الدین الرسالی، معالم الشخصیة والمهمة» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد حاجی ابوالقاسم دولابی»، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن تقی» مدیر حوزه علمیه امام باقر (ع)، با حضور علما و چهره‌های فرهنگی سوریه، عراق و فلسطین در دفتر مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شد.

گرامیداشت مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی در سوریه/ عالِمی برای عالَم

سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در «ربوه» استان حمص سوریه هم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم دولابی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله نظام گرامی داشته شد.

دوستداران و محبین امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران در منطقه ثابتیه در استان حمص سوریه و نیز منطقه نبل و الزهرا هم مقام بنیانگذار انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی درباره ویژگی‌های سیاسی و اخلاقی زندگی امام راحل (ره) سخنرانی کرد.

مشاور رئیس جمهور و عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در نماز جمعه مشهدالحسین (ع) سوریه و نیز مصلای حرم حضرت زینب (س) به تشریح مبانی فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی در جریان سفر به شهر سوریه و استان حلب این کشور با «مطران ماکار اشکاریان» رئیس ارامنه، مطران جورج مصری دیدار و گفت‌وگو کرد.

بازدید از روند بازسازی مسجد جامع الکبیر شهر حلب و دیگر اماکن تاریخی و مذهبی این شهر و همچنین دیدار و گفت‌وگو با عشایر و فرماندهان جبهه مقاومت سوریه از دیگر برنامه‌های سفر حجت‌الاسلام و المسلمین دولابی در سفر به سوریه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha