۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85133451
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارشناس روس: موشک «ویخر» می‌تواند هر تانک‌ غربی را نابود کند

تهران-ایرنا- یک کارشناس روس اعلام کرد که موشک هواپایه «ویخر» با کلاهک دو مرحله‌ای قادر است تانک‌های غربی ارائه شده به کی‌یف را منهدم کند.

به گزارش ایرنا، کارشناس و سرهنگ بازنشسته سرگئی سووروف روسی روز چهارشنبه به خبرگزاری «تاس» گفت: ویخر یک موشک مافوق صوت با کلاهک پرتاب دو مرحله‌ای پشت سر هم است که همانند دیگر سیستم‌های موشکی ضد تانک روسی از جمله کورنت، فاگوت و کونکورس-ام بسیار قدرتمند است.

وی توضیح داد: کلاهک این موشک برای خنثی کردن زره‌ واکنشی انفجاری طراحی شده است.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) گزارش داد که نیروهای روسی ۲۸ تانک اوکراینی از جمله هشت تانک لئوپارد ساخت آلمان را در منطقه دونتسک جنوبی منهدم کرده‌اند. همچنین این وزارتخانه ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد نیروهای روسی زره‌ پوش های اوکراینی از جمله تانک‌های لئوپارد آلمانی را نابود می‌کنند.

طبق ارزیابی کارشناسان، تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که از سامانه موشکی هواپایه ویخر برای ساقط کردن زره‌های دشمن استفاده شده است.

شرکت فناوری دولتی «روستک» روسیه در فوریه (بهمن/اسفند) به خبرگزاری تاس گفت: اگرچه تانک‌های آلمانی لئوپارد ۲ از قابلیت محافظتی خوبی برخوردارند، اما می‌توانند توسط موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک کورنت، موشک‌های هواپایه ویخر و آتاکا و گلوله‌های تانکی ۱۲۵ میلی‌متری مانگو منهدم شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha