۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۳
کد خبر: 85133895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشفیات کالای قاچاق در استان مرکزی ۲۰ درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی گفت: کشفیات کالای قاچاق این استان در ۲ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته که نشان از جدیت حوزه تصمیم‌سازی در این حوزه دارد.

جواد اتابکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور و قرار داشتن در مسیر اصلی ترانزیت کالای قاچاق، همواره مورد توجه قاچاقچیان کالا بوده و عمده محموله‌های قاچاق از استان‌های غربی و جنوب کشور بارگیری و به پایتخت حمل و از آنجا به سایر نقاط کشور توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه قاطع با پدیده شوم قاچاق، موضوع مقابله با این پدیده در دستور کار کمیسیون و دستگاه‌های مربوطه بویژه پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی یکی از موضوعات مرتبط با کشفیات را ایجاد زیر ساخت‌های لازم در راستای مقابله و نگهداری کالا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه انبارهای موجود اموال تملیکی استان استیجاری هستند، این مهم به عنوان اولویت استان مورد تاکید مسئولان است که در سفر رئیس سازمان اموال تملیکی کشور این موضوع به صورت ویژه پیگیری و مقرر شد با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط استانی و مساعدت سازمان اموال تملیکی کشور و استفاده از ظرفیت های موجود انبار مناسب در شهرستان اراک، ساوه، دلیجان و شازند تامین شود.

اتابکی اضافه کرد: سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ پرونده در قالب پنج هزار ردیف کالا به ارزش چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال در حوزه قاچاق در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد یک‌هزار و ۴۹۷ پرونده کالاهای رسوبی در قالب پنج هزار ردیف کالا و ۶۰۰ پرونده خودرو مربوط به سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ در نشست‌های امحاء، مزایده، حراج، مذاکره، استرداد در سال گذشته به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد ۳۵ درصدی داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی گفت: برای نخستین بار در استان شاهد افزایش خروجی کالا نسبت به ورودی آن هستیم و تعداد ۳۹۲ پرونده در قالب یک‌هزار و ۳۹۹ ردیف کالا به میزان بیش از ۲۰۰ تن به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال در سال جاری امحا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

اتابکی عنوان کرد: ۲ هزار و ۷۵۶ ردیف کالایی در قالب ۶۱۲ پرونده در فرآیند مزایده و حراج و مذاکره به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال سال گذشته تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه عملکرد استان در تعیین تکلیف کالاهای رسوبی مطلوب بوده است، اظهار کرد: همچنین سال گذشته با تعامل و همکاری دستگاه‌ها و نظارت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، کالاهای رسوبی که از سال ۹۶ در انبار اموال تملیکی نگهداری می‌شد، ساماندهی و تعیین تکلیف شد و حدود ۴۵ درصد پرونده‌های سال گذشته مختومه اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha