مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ درگذشت استاد کاشیان را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد «حسین کاشیان» هنرمند شناخته‌شده عرصه نقاشی و خوشنویسی را تسلیت گفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده در این پیام تسلیت تاکید کرد: مرحوم کاشیان در طول دوران حیات خود علاوه بر خلق آثار هنری ارزنده و چشم‌نواز در زمینه‌هایی چون نقاشی و خوشنویسی، سالیان متمادی به عنوان کارشناس آثار هنری با اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشت و پیش از آن نیز در کسوت رییس موزه هنرهای معاصر تهران در مقطع پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، منشأ خدمات و اقدامات اثرگذار بسیاری شد.

وی یادآور شد: بی‌تردید، یاد و خاطره این همکار و هنرمند ارجمند در کنار شمایل آثار و خدمات ماندگار او همواره در قلب اهالی هنردوست سرزمین هنرخیزمان ایران اسلامی، جاودان خواهد ماند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده استاد کاشیان، جامعه هنرهای تجسمی کشور و نیز همکاران خود در اداره کل هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر از پیشگاه خالق رحمان برای آن فقید سعید، رحمت و مغفرت و برای کلیه بستگان معزّا، صبر و اجر مسالت کرد.

حسین کاشیان هنرمند شناخته‌شده رشته‌ نقاشی و خوشنویسی که مدتی به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، ۱۷ خرداد ماه درگذشت.

کاشیان متولد ۲۶ مرداد ۱۳۲۱ و دارای درجه ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران بود. او در سال ۱۳۴۲ به مدرسه کمال‌الملک ‌رفت و نقاشی ایرانی را نزد استاد محمود فرشچیان آموخت.

این هنرمند، در سال‌های آغازین دهه ۶۰ به عنوان رییس موزه هنرهای معاصر تهران در مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول به کار شد و پس از آن به عنوان کارشناس آثار هنری در اداره کل هنرهای تجسمی به فعالیت پرداخت.

همچنین کاشیان یکی از نخستین هنرمندان ایرانی بود که آثارش به حراج کریستیز راه یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha