رییس کمیسیون اصل ۹۰: پدیده کوه‌خواری در مشهد نیازمند برخورد قاطعانه است

مشهد-ایرنا- رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد جدی و قاطعانه با پدیده کوه‌خواری بویژه در ارتفاعات مشهد ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اسلام نصرالله پژمانفر روز پنجشنبه در جریان بازدید از ارتفاعات جنوبی شهر مشهد افزود: مبحث کوه خواری از جمله موضوعاتی که در ارتفاعات جنوبی مشهد مورد توجه است و امروز معتقدیم باید به شکل قاطعانه با این پدیده در ارتفاعات برخورد شود.

وی بیان کرد: همچنین باید این موضوع تا قلع بنا و تصرفات غیر قانونی پیگیری و از تخلفات و توسعه ناموزون و ناپایدار در این ارتفاعات به طور کامل جلوگیری شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید فضای سبز این منطقه توسط شهرداری مشهد توسعه یابد و طبیعت بکر در این ارتفاعات تثبیت شود.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: این ارتفاعات باید پاخور مردم باشد تا از توسعه ناموزون در آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای کاشت درخت، بایستی از درختان مثمر و کم آب طلب و سازگار با طبیعت خود آن زیست بوم استفاده شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: پروژه کمربند جنوبی مشمول ارزیابی زیست محیطی بوده و توسط شهرداری مشهد با استفاده از مشاورین ذیصلاح مطالعات ارزیابی انجام گرفته، که در ادامه با نظر مشاور، پروژه کمربند جنوبی منتفی و کاملا مردود اعلام شده است.

مهدی اله پور افزود: در سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مشهد و بازدیدی که از کمربند جنوبی انجام شد، موضوع توقف تخریب در کمربند جنوبی این شهر و هر اقدامی که مغایر با مطالعات ارزیابی زیست محیطی این پروژه باشد، مورد تاکید قرار گرفت.

محمدرضا قلندر شهردار مشهد نیز در این بازدید حضور داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha