پنجم مرداد نماد سرافرازی مردم در امتحانات الهی و مظهر غیرت دینی است

اراک- ایرنا- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: پنجم مرداد نماد سرافرازی مردم ایران اسلامی در امتحانات الهی و مظهر غیرت دینی است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی روز پنجشنبه در نشست بررسی برنامه‌های گرامیداشت پنجم مرداد به عنوان روز ایثار و مقاومت اراک، افزود: پنجم مرداد ماه که به درستی روز ایثار و مقاومت اراک نامگذاری شده، مردم این شهر و استان مرکزی به این روز بزرگ افتخار می کنند.

وی ادامه داد: حماسه‌های بزرگ در پنجم مرداد ماه نشان از عزم جدی مردم سرزمین دیار آفتاب در دفاع از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب است و پنجم مرداد نماد سرافرازی مردم در امتحانات الهی و مظهر غیرت دینی و ایثار و ازخودگذشتگی و وفاداری مردم به آرمان های شهدا و انقلاب و به عنوان برگ زرینی در تاریخ می درخشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: پنجم مرداد ماه در شهر اراک روزی است که فضای شهر به رنگ لاله ها درآمد و عطر و بوی شهادت و ایثار در شهر طنین انداز شد و امروز باید این حماسه ها برای نسل جدید و نوجوان به خوبی روایت شود.

سردار کریمی با بیان اینکه مهمترین رکن گرامیداشت پنجم مرداد تولید محتوا با رویکرد تبیین است،افزود: تولید محتوای اثرگذار با در نظر گرفتن بعد علمی و تبیینی در همه برنامه ها باید مورد توجه باشد و ماندگاری و استمرار برنامه های پنجم مرداد یک ضرورت مهم است و نگاه تنها برگزاری یک آیین نباشد چراکه لازمه جریان ساز بودن برنامه‌ها و فعالیت‌ها استمرار آنها است.

وی ادامه داد: خودباوری جوانان از جمله دستاوردهای پنجم مرداد بوده و این مهم در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی استان نمود پیدا کرد و استان امروز در این ۲ بخش حرف برای گفتن دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی و هم افزایی در برنامه های فرهنگی موجب اثربخشی و جلوگیری از موازی کاری شده و نیاز است این مهم در برنامه.های پنجم مرداد مورد توجه باشد.

سردار کریمی افزود: یکی از موضوعاتی که در گرامیداشت حماسه های پنجم مرداد باید به آن توجه ویژه شود شهدای والامقام سایت سوباشی است و از ابعاد مختلف از جمله خودکفایی و توانمندی در حوزه پدافند هوایی، یاد و خاطر شهدای سایت سوباشی و تبیین سیره آنها و گرامیداشت شهید جلیلوند باید به این حماسه مهم نیز پرداخته شود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha