۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85134839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای گرم در زنجان حاکم می‌شود

۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبر: 85134839
هوای گرم در زنجان حاکم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای استان از امروز تا سه شنبه هفته جاری بین پنج تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.

مرتضی قدیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی ها روند تدریجی افزایش دما از ظهر امروز در اغلب مناطق مختلف آغاز می شود به طوری که هم استانی سه شنبه گرمی را سپری خواهند کرد.

وی وضعیت جوی امروز استان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: برای امروز بارش قابل ملاحظه باران پیش بینی نشده است اما احتمال بارش های پراکنده به صورت محلی در برخی مناطق وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به مدل های هواشناسی سامانه ای ضعیف از بعدازظهر فردا وارد استان می شود که بارش هایی پراکنده را در سطح استان به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: این سامانه طی روز یکشنبه تقویت می شود به طوری که میزان بارش ها در حدود پنج میلیمتر برآورد شده است و علاوه بر آن وزش باد به نسبت شدید نیز استان را فرا می گیرد.

قدیمی افزود: این سامانه بارشی طی روز دوشنبه از استان خارج می شود و وضعیت جوی پایداری در استان حاکم خواهد شد.

وی خنکترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته را گرماب با دمای ۶ درجه و چورزق طارم با حدود ۲۶ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین ۹ و ۲۳ درجه بالای صفر بوده است.

به گفته این کارشناس دمای فعلی شهر زنجان ۱۶ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش را نشان می دهد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha