۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85069671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی زنجان را فرا می‌گیرد

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85069671
سامانه بارشی زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود سامانه بارشی از امشب مناطق مختلف استان شاهد بارش‌های رگباری و رعد و برق خواهد بود.

ارسطو محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز استان صاف تا قسمتی ابری است و از بعداز ظهر بر پوشش ابر در سطح استان افزوده می شود.

وی اضافه کرد: با ورود جهبه هوای سرد از شب جمعه بارش ها تداوم می یابد و از روز یکشنبه علاوه بر استمرار وزش باد در ارتفاعات کولاک به وقوع می پیوندد.

این کارشناس هواشناسی استان اظهار داشت: پیش بینی می شود طی فعالیت سامانه بارشی بیشترین میزان بارش در ارتفاعات طارم، خدابنده و ماهنشان ثبت شود.

محمدی خاطرنشان کرد: استان زنجان در صبح یکشنبه هفته آینده هوای سردی را سپری خواهد کرد و دمای اغلب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید.

این کارشناس، گرمترین و سردترین ایستگاه های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته را خیرآباد با ۲ درجه و چورزق با ۳۰ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین چهار و ۱۹ درجه بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha