۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85135411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«خروپف» دختر کرجی برنده شانزدهمین فستیوال بین المللی در ایتالیا شد

کرج - ایرنا - رییس انجمن سینمای جوان استان البرز گفت: فیلم مستند و کوتاه «خروپف» ساخته «سارا عابدی»، دانش‌آموز ۱۳ ساله البرزی در دوازدهمین حضور بین المللی خود برنده بهترین اثر هنری شانزدهمین فستیوال بین المللی «کورتی آ پونته» در پادوای ایتالیا شد.

«محمدحسین عابدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «کورتی آ پونته» جشنواره ای با رویکردی اختصاص یافته به آموزش هنر فیلم و مشارکت فعال مردم در تمام سنین و گروه‌های اجتماعی است و در منطقه ونیز- شهر پادوا کشور ایتالیا برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در این فیلم کوتاه که سارا در سن ۱۰ سالگی خود آن را تهیه کرده است از خروپف پدرش گلایه دارد و تلاش می کند تا این مشکل پدر را برطرف کند، اظهار کرد: این جشنواره در ایتالیا به دلیل حضور بخش بین المللی بزرگی که به کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است، با نمایش فیلم های کوتاه ساخته شده توسط کودکان و نوجوانان از سراسر جهان برای کیفیت و ارزش فرهنگی منحصر به فرد است.

«خروپف» دختر کرجی برنده شانزدهمین فستیوال بین المللی در ایتالیا شد

وی با بیان اینکه این فستیوال بخش کودکان و بزرگسالان دارد، گفت: در بخش کودکان فیلم های کوتاه ساخته شده توسط کودکان از سن ۳ تا ۱۸ سال به نمایش در می آیند.

عابدی افزود: سارا عابدی نوجوان ۱۳ المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان انجمن سینمای جوانان استان البرز می باشد که در کارنامه هنری خود جایزه هیات داوران داوران و مردمی برای فیلم مستند داستانی «زندگی خصوصی سارا» از شبکه مستند در برنامه نردبان ، «خروپف» منتخب هفتمین دوره جشنواره ملی مدرسه و کسب پنج جایزه جهانی و «مستند پدر بزرگ مادر بزرگ» برگزیده بهترین فیلم هشتمین جشنواره ملی مدرسه و لوح تقدیر بهترین فیلم المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان را در کارنامه دارد.

فستیوال کورتی آ پونته هفته گذشته در ایتالیا برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha