۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85135818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج کشور به مقاصد صادرات خراسان‌شمالی افزوده شد

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85135818
پنج کشور به مقاصد صادرات خراسان‌شمالی افزوده شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: امسال چهار کشور اروپایی و یک کشور آسیایی به مقاصد صادرات کالا از این استان افزوده شد.

حسین حاجی بگلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال کشورهای لهستان، ارمنستان، صربستان، گرجستان و لبنان به کشورهای هدف صادراتی این استان افزوده و کشورهای اتریش و رومانی از مقاصد صادرات حذف شد.

وی تصریح کرد: ۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۰ میلیون دلار در ۲ ماهه امسال از استان صادر شد که میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ ارزشی ۱۵ درصد کاهش و به لحاظ وزنی ۸۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: بیشترین کالاهای صادراتی از استان شامل محصولات پتروشیمی، محصولات فولادی، سیمان، فوم طرح دار پلی استایرن و گرانول لاستیک است.

وی خاطرنشان کرد: این کالاها به کشورهای مختلف از جمله عراق، ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، امارات متحده عربی و پاکستان صادر شده است.

حاجی بگلو درباره صادرات کالا از گمرک استان گفت: در ۲ ماهه امسال ۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۲ میلیون دلار از گمرک استان صادر شد که صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی تغییری ندارد و از نظر وزنی ۱۵۴ درصد افزیش را نشان می دهد.

افزایش میزان واردات کالا

حاجی بگلو گفت: در این مدت ۲۰ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیون دلار از طریق گمرک به استان وارد شده است که میزان واردات کالا نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۱۱ درصد و از لحاظ وزنی ۹۰۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: کالاهای وارداتی شامل خط تولید لوله و فلنج، یونیت خارجی کولر گازی، پودر نیکل، کاتالیست و دستگاه تراش و اجزا و قطعات اسباب بازی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: این میزان واردات از کشورهای مختلف از جمله چین، ترکیه، امارات، آلمان، جمهوری کره و اتریش انجام شده است.

وی گفت: با توجه به صادرات ۱۲ میلیون دلار و واردات پنج میلیون دلاری در ۲ ماهه امسال، تراز تجاری به میزان هفت میلیون دلار مثبت است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha