تکمیل درمانگاه خیریه بیماران کلیوی خلخال نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خلخال گفت: تکمیل درمانگاه خیریه بیماران کلیوی خلخال نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمدی روز شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی خلخال با فرماندار این شهرستان اعلام کرد: ۸۵ بیمار کلیوی دیالیزی، ۱۵ بیمار کلیوی تحت مراقبت دایم کوثر و همچنین تعدادی از بیماران کلیوی بی‌بضاعت این شهرستان از حمایت‌های مادی و درمانی این انجمن بهره می‌برند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خلخال همچنین افزود: عملیات اجرایی ساخت درمانگاه خیریه بیماران کلیوی خلخال با هدف ارتقای سطح خدمات درمانی به بیماران کلیوی، از سال ۱۳۷۰ و با استفاده از کمک‌های مالی خیران آغاز شده است.

محمدی با بیان اینکه تاکنون ریالی از اعتبارات دولتی برای ساخت درمانگاه خیریه بیماران کلیوی خلخال تخصیص نیافته است، ادامه داد: این درمانگاه هم‌اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جدید تکمیل شده و در اختیار بیماران کلیوی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این ساختمان با زیربنای سه هزار و ۶۵۰ متر مربع در پنج طبقه شامل درمانگاه، اقامتگاه، بخش اداری و سایر امکانات مورد نیاز بیماران کلیوی در دست احداث است، خواستار مساعدت مسئولان اجرایی برای تکمیل و بهره‌برداری از این درمانگاه و همکاری دانشکده علوم پزشکی خلخال برای درمان بیماران نیازمند مالی شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خلخال با بیان اینکه ۸۰ بیمار دیالیزی و ۲۴ بیمار پیوند کلیه منطقه زیرپوشش این انجمن هستند، اظهار کرد: پرداخت مستمری ماهانه به بیماران دیالیزی نیازمند و توزیع سبد غذایی ماهانه در بین خانواده آنها از جمله حمایت‌های مالی این انجمن از ابتدای تاسیس آن است.

وی با بیان اینکه درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی خلخال نخستین درمانگاه بیماران کلیوی خیریه در استان اردبیل است که با کمک مالی مردم خیرخواه این شهرستان در حال احداث است، گفت: برای احداث این درمانگاه تنها از سوی یک خیر خلخالی هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک مالی شده است.

محمدی افزود: در صورتی که اعتبار موردنیاز به‌موقع تامین و ساختمان درمانگاه تکمیل نشود، ضمن افزایش هزینه‌های تکمیل آن به علت تورم، تخریب و از بین رفتن قسمت‌هایی از ساختمان به علت مرور زمان و عدم استفاده از آن دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha