۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85136141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گواردیولا: فتح اولین لیگ قهرمانان تاریخ سیتی «وسواس ذهنی» من است

تهران- یارنا- سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی در آستانه فینال حساس لیگ قهرمانان اروپا برابر اینترمیلان گفت که نخستین قهرمانی سیتیزن‌ها در این رویداد، «رویا و وسواس ذهنی» اوست.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، تیم‌های فوتبال منچسترسیتی و اینترمیلان امشب از ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه امشب در استانبول در فینال لیگ قهرمانان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی که تاکنون این تورنمنت را فتح نکرده‌اند، به‌دنبال نخستین قهرمانی و البته تصاحب سه‌گانه این فصل هستند.

ستینزن‌ها که در حضورشان در فینال این رویداد در سال ۲۰۲۱ مقابل چلسی تن به شکست یک بر صفر داده و نایب قهرمان شدند، روبه‌روی اینتری قرار می‌گیرند که تاکنون سه قهرمانی اروپایی دشت کرده‌است.

پیروزی در ورزشگاه المپیک(آتاتورک) استانبول، شاگردان پپ را در کنار منچستریونایتد به تنها باشگاه‌های انگلیسی فاتح سه‌گانه بدل خواهد کرد. یونایتد در سال ۱۹۹۹ این مهم را به دست آورد.

گواردیولا که از سال ۲۰۱۶ هدایت سیتی را با هدف تبدیل این تیم به قهرمان اروپا برعهده گرفته، تاکنون در این مسیر ناکام بوده است.

مرد کاتالونیایی در آستانه این بازی گفت: بله این یک رویا است. باید هم باشد. برای رسیدن به افتخار همیشه باید به اندازه کافی وسواس یا انگیزه داشته باشید. وسواس کلمه‌ای مثبت برای این انگیزه است البته برای ما این یک رویا هم محسوب می‌شود.

وی افزود: می‌دانیم که این بازی چقدر مهم است. نمی‌توانم نظر مردم دراین‌باره را کنترل کنم و تنها روی کاری که باید انجام دهیم، متمزکز هستم. بازی‌های اینتر را دیده‌ام و سعی می‌کنیم که بازی خودمان را انجام دهیم. با پایان بازی همه چیز تمام م‌شود و تیمی که در بیش از ۹۵دقیقه بهتر بازی کرده باشد، برنده خواهد بود. اینترمیلان از لحاظ تاریخی در این تورنمنت، بزرگ‌تر از ما است. البته پیروزی ما محتمل‌تر است. با این حال، مهم این است که راس ساعت ۲۲ به وقت استانبول، بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم و این عملکرد تفاوت را رقم خواهد زد.

گواردیولا در پاسخ به راز موفقیتش به عنوان سرمربی گفت که ارلینگ هالند، مهاجم نروژی سیتی به اندازه لیونل مسی در دوران هدایت بارسلونا، اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: داشتن بازیکنان خوب، داشتن مسی، هالند و همه این بازیکنان خوب دلیل موفقیت من هستند. هیچ شوخی هم در کار نیست. هر مربی موفقی، مجموعه‌ای قوی و بازیکنان منحصربه فردی داشته است. من به عنوان مربی تابه‌حال یک گل هم نزده‌ام.

سرمربی سیتی با اشاره به شکست دو سال پیش برابر چلسی گفت: بازی متفاوتی رد پیش داریم با بازیکنان متفاوت. مطمئنم آنچه برای موفقیت و ارائه بازی خوب برابر چلسی، برنامه‌ریزی کرده بودیم را انجام دادیم. البته جواب نداد. مردم می‌گویند تصمیماتم اشتباه بود ولی ما برنامه داشتیم. این برنامه را در بازی امشب به بازیکنان انتقال خواهم داد.اگر ببریم، اتفاق خوشایندی است و فکر می‌کنم آماده هستیم. بازیکنان هر چه در توان دارند، در زمین خواهند گذاشت. باید ثبات داشته باشیم. خوب دفاع کنیم و صبور بمانیم. مهم‌ترین موضوع این است که وقتی بازی بدون گل پیش می‌روند، فکر نکنیم که بازی را باخته‌ایم.

وی افوزد: هوداران هر دو تیم بدانند که امشب، شب جشن است. لیگ قهرمانان یک رقابت فوق‌العاده است. قرار نیست کسی را «هو» کنیم و سعی خواهیم کرد که خوش بگذرانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha