گفت‌وگوی جذاب فیفا با کاپیتان تیم ملی فوتسال؛ از ادای احترام به فالکائو تا رکوردشکنی

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در گفت‌وگو با سایت فیفا گفت: هدف ما کسب سربلندی و افتخار برای مردم‌مان است. با جان و دل به زمین می‌رویم و طوری بازی می‌کنیم که پشیمانی نداشته باشیم.

به گزارش ایرنا، سایت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در آستانه شروع بازی‌های ایران در جام جهانی، گفت‌وگویی با علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم ایران انجام داد.

فیفا در این مصاحبه به خداحافظی فالکائو اسطوره فوتسال برزیل و جهان در دیدار برابر ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا اشاره کرده است. در آن دیدار پس از پیروزی ایران برابر برزیل و حذف سلسائو، فالکائو تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی گرفت و بازیکنان ایران نیز دور او حلقه زدند و او را به هوا پرتاب کردند تا ادای احترامی به این بازیکن بزرگ کرده باشند. در ادامه، مصاحبه فیفا با حسن‌زاده را می‌خوانید.

رفتن به اولین جام جهانی فوتسال به عنوان یک جوان ۲۰ ساله در برزیل در سال ۲۰۰۸ چقدر هیجان‌انگیز بود؟

پوشیدن پیراهن تیم ملی برای هر بازیکنی افتخار است و حضور در جام جهانی تجربه هیجان‌انگیزی است. خوشحالم که در ۲۰ سالگی این شانس را داشتم که این تجربه فوق‌العاده را داشته باشم. جام جهانی ۲۰۰۸ اولین و بهترین تجربه من در جام جهانی بود. تیم ما لذت حضور در نیمه‌نهایی را داشت اما بدشانس بودیم. عملکرد درخشانی ارائه دادیم اما یک بر صفر شکست خوردیم. من مقابل اسپانیا، جمهوری چک، مراکش و ایتالیا گل زدم.

از آن پیروزی تاریخی مقابل برزیل در سال ۲۰۱۶ و ادای احترام شگفت انگیز ایران به فالکائو بگویید.

آن بازی شاید یکی از بهترین بازی‌های من و ایران بود. هیچ‌کس انتظار نداشت که برزیل را شکست دهیم. ما مستحق پیروزی بودیم و تصادفی نبود. این به عنوان یکی از خاطرات ماندگار تاریخ فوتسال در ذهن هواداران ما حک شده است. بازیکن بزرگی مثل فالکائو آخرین جام جهانی خود را بازی می‌کرد و آخرین لحظه دوران حضورش در جام جهانی یک شکست برای ما بود.

می‌خواستیم به احترام بازیکن بزرگی که فوتسال را در سراسر جهان محبوب کرد، دست او را بلند کنیم. جام جهانی کلمبیا یک تجربه عالی بود. ما شایسته حضور در فینال بودیم، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم، اما گاهی اوقات همه چیز آنطور که انتظار داریم، پیش نمی‌رود. من هنوز به آن بازی‌ها فکر می‌کنم. ایران در آن جام جهانی مدال برنز گرفت و این بزرگترین افتخار ایران در جام جهانی است و مردم همیشه آن را به یاد دارند.

گفت‌وگوی جذاب فیفا با کاپیتان تیم ملی فوتسال؛ از ادای احترام به فالکائو تا رکوردشکنی

شما و کریستین بوروتو با رکورد فالکائو در شرکت در پنج جام جهانی فوتسال برابری خواهید کرد. چقدر از این موضوع خوشحالید؟

چیزی که من را خوشحال می‌کند این است که نام ایران با هر کدام از این رکوردها تکرار می‌شود. من به کشور، مردم و فوتسالیست‌هایی افتخار می‌کنم که در اینجا تمام تلاش خود را می‌کنند. امیدوارم حضور من در پنج جام جهانی به بازیکنان جوان این پیام را بدهد که چیزی به نام غیرممکن وجود ندارد، اما کسی آن را در یک بشقاب نقره‌ای به شما نمی‌دهد. باید برای آن سخت تلاش کنید. خوشحالم که فرصت تجربه این جام جهانی در ازبکستان را دارم.

برای برابری با رکورد سعید رجبی در جام جهانی فوتسال، به سه گل نیاز دارید و برای اینکه در بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ رقابت‌ها قرار بگیرید، به ۴ گل نیاز دارید. دستیابی به این‌ها چه معنایی برای شما دارد؟

خوشحالم که به سعید رجبی اشاره کردید. موفقیت او به ما شجاعت رویاپردازی داد. من برای او و بازیکنان نسل قبل احترام زیادی قائل هستم. در جام جهانی در ۲۳ بازی ۱۴ گل به ثمر رسانده‌ام و هر گل باعث خوشحالی مردم ایران شده است. آیا چیزی مهمتر از این وجود دارد؟ نه! رکوردها شکسته می‌شوند اما شادی در قلب مردم باقی می‌ماند. امیدوارم در این جام جهانی هم بتوانم برای ایران گلزنی کنم.

نظرت در مورد حسین طیبی و مسلم اولادقباد به عنوان بازیکن چیست؟

حسین طیبی و مسلم اولاداقباد بازیکنان بزرگی هستند. آنها رزومه بسیار خوبی دارند، فنی، ماهر و پرتلاش هستند و همه امیدواریم تجربه بین‌المللی آن‌ها بتواند به تیم ملی در این جام جهانی کمک کند.

فرانسه اخیرا ۱۶ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت و در این مدت برزیل را شکست داد و با اسپانیا به تساوی رسید. نظرت درباره آن‌ها چیست؟

فرانسه سال‌هاست که در فوتبال می‌درخشد. به نظر می‌رسد آنها روی فوتسال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌خواهند اینجا هم به افتخار برسند. ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم و فکر می‌کنم تماشاگران آن را ببینند.

گفت‌وگوی جذاب فیفا با کاپیتان تیم ملی فوتسال؛ از ادای احترام به فالکائو تا رکوردشکنی

هدف ایران در ازبکستان چیست؟

هدف ما کسب سربلندی و افتخار برای مردم‌مان است. با جان و دل به زمین می‌رویم و طوری بازی می‌کنیم که پشیمانی نداشته باشیم. ما اینگونه تمرین کرده‌ایم، دوران سختی را گذرانده‌ایم و جام جهانی جایی است که باید بهترین عملکرد خود را ارائه دهید. ایران حریف آسانی برای هیچ تیمی نیست. ما رویاهای بزرگی داریم اما باید سخت کار کنیم.

به نظر شما بزرگ‌ترین رقیب ایران برای قهرمانی چه تیم‌هایی هستند؟

هر تیمی در اینجا باید رویای کسب عنوان قهرمانی را در سر داشته باشد. بدون این رویا، رقابت معنایی ندارد. برزیل، پرتغال و آرژانتین همیشه مدعی هستند.

می‌توانید در مورد اشتیاق مردم ایران به فوتسال بگویید و اینکه قهرمانی جام جهانی برای آنها چه معنایی دارد؟

مردم ایران فوتسال را دوست دارند. هر روز و هر شب میلیون‌ها نفر در سراسر کشور فوتسال بازی می‌کنند. آنها مانند کارشناسان واقعی بازی‌های ما را تحلیل می‌کنند و انتظار درخشش تیم ملی را دارند. ما قهرمان آسیا هستیم و کسب یک عنوان جهانی دیگر به طور حتم شادی زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. ما برای این هدف خواهیم جنگید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha