حدود ۴۰ درصد شناگاه های مازندران در معرض آلودگی های میکروبی شیرابه زباله قرار دارد

ساری- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نسبت به افزایش آلودگی منابع آبی دریا، رودخانه و سفره های زیر زمینی ناشی از شیرابه های زباله هشدار داد، گفت: طبق بررسی ها، اکنون ۳۵ تا ۴۰ درصد شناگاه های استان در معرض آلودگی میکروبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عطا الله کاویان روز یکشنبه در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران، با بیان این که نبود تصفیه خانه شیرابه های زباله چالش جدی مدیریت پسماند استان است، افزود: اکنون در حالی زباله سوز نوشهر روزانه ۱۲۰ تن زباله را در خود می سوزاند که به دلیل نداشتن تصفیه خانه، شیرابه به راحتی وارد منابع آبی به خصوص دریای خزر می شود.

وی با بیان این که، مازندران محدودیت جدی مکان یابی برای ساماندهی پسماند دارد، اضافه کرد : منابع آبی دریا، رودخانه و سفره های زیر زمینی مازندران با خطر جدی آلودگی ناشی از شیرابه های انواع زباله ها مواجه است.

کاویان با اظهار این که محیط‌زیست به عنوان دستگاه حاکمیتی و ناظر در مقوله مدیریت پسماند است با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: وضعیت آلودگی در رها شدن شیرابه زباله بسیار خطرناک شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، به شروع شنا در سواحل مازندران اشاره کرد و ادامه داد: شناگاه های استان به شدت در معرض شیرابه های زباله قرار دارد.

وجود ۲۷ چالش مدیریت پسماند در مازندران

وی به شناسایی ۲۷ چالش مدیریت پسماند مازندران از سوی حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: امروز نبود تصفیه فاضلاب شهری و فعالیت لجن کش های شهری مازندران از مشکلات جدی استان است مواجه است.

کاویان به نبود سایت ویژه دفع و مدیریت پسماندهای صنعتی، دارویی و شیمیایی در مازندران اشاره کرد و بیان. است : از سوی دیگر آرای دادگستری ها در مقابله با متخلفان در مدیریت پسماند کارایی ندارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین نسبت به این موضوع که اداره کل محیط زیست هیچ اطلاعاتی از نحوه، میزان اعتبارات و چگونگی هزینه برای مدیریت پسماند در مازندران ندارد، انتقاد کرد.

وی از بررسی چالش های مدیریت پسماند از ۱۰ سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: در شرایطی که استان با تولید حدود سه هزار تن زباله بومی ها با چالش مواجه است، زباله های گردشگران شرایط مدیریت پسماند را دوچندان سخت تر کرده است.

وی با اشاره به این که نیروگاه زباله سوز ساری شتاب خوبی گرفته است، در عین تصریح کرد: این سایت باید به صورت کامل یعنی همراه با سامانه تصفیه خانه شیرابه به بهره برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha