خدمات صندوق امداد ولایت غیرحضوری شد

۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85136804
خدمات صندوق امداد ولایت غیرحضوری شد

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: امسال خدماتی جدید از جمله ارائه خدمات غیرحضوری در دستور کار است و پرداخت تسهیلات و تضامین به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که برای این منظور تلفن بانک و اینترنت بانک با شکل جدید ارائه شده است.  

به گزارش ایرنا، علی عاشوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بعد از گذشت هشت سال از راه اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، آرام آرام شاهد نمود و ثمرات صندوق هستیم و استقبال خوبی در جامعه شده است و علاوه مددجویان کمیته امداد باقی اقشار جامعه نیز از صندوق بهره‌مند شده و می‌شوند.

وی افزود: پرداخت ۱۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۲ میلیون متقاضی در سال‌های اخیر نشان از پویایی و رشد صندوق است و در برخی از موارد فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ باید چهار هزار میلیارد تومان طبق بودجه تسهیلات اعطا می‌شد اما این میزان به چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۴۰ هزار فقره تسهیلات در چهار سرفصل مسکن، اشتغال، حمایتی و فرهنگ پرداخت شد که بیشترین میزان را حوزه حمایتی و پس از آن حوزه اشتغال به خود اختصاص داد.

عاشوری گفت: برنامه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای سال ۱۴۰۲ طبق اعتبار بودجه‌ای، پرداخت چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است که امیدواریم با همکاری خیران و سرمایه گذاران به مددجویان و متقاضیان اعطا شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز با کاهش معوقات مواجه هستیم و میزان معوقات به ۱.۵ درصد رسیده است و همواره دریافت معوقات در صندوق تشویقی است و صندوق به دنبال اقدامات قانونی نیست.

خدمات صندوق امداد ولایت غیرحضوری شد

عاشوری تاکید کرد: امروز مشتریان صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از هشت و نیم میلیون نفر عبور کرده که نشان از عملکرد خوب صندوق است و تاییدیه‌های نهادهای بالا دستی از جمله بانک مرکزی نیز در عملکرد مناسب صندوق موثر است همچنین پرداخت ۱۳ میلیارد تومان از بانک مرکزی برای صندوق ناشی از خوش حسابی و رضایت از عملکرد مثبت صندوق است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان جذب منابع قرض ماندگار از خیرین داشتیم که این منابع به صورت بلاعوض در اختیار صندوق قرار می‌گیرد تا به نیازمندان اعطا شود.

به گفته وی افزایش سقف پرداخت تسهیلات و درخواست صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از بانک مرکزی اکنون ۵۰ میلیون تومان است و انتظار است همانند دیگر بانک‌ها و قرض الحسنه‌ها به ۳۰۰ میلیون تومان برسد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از رسانه‌ها خواست در جذب منابع و متقاضیان برای استفاده از ظرفیت صندوق کمک کنند. خوشبختانه با همکاری بانک‌ها به خصوص بانک مرکزی خدمات مناسبی به مددجویان ارائه شده است اما به همین جا اکتفا نمی‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha