۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1565
کد خبر: 85137064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش‌های مهارتی سربازان در جهاد دانشگاهی کرمان کلید خورد

کرمان - ایرنا - طرح ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش‌های مهارتی سربازان با حضور جمعی از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و مدیران استانی در جهاد دانشگاهی استان کرمان روز یکشنبه افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش ایرنا افزایش مهارت های تخصصی سربازان در حوزه های صنعتی و معدنی و دیگر بخش ها مهمترین هدف این طرح است تا تاثیر خود را بر توسعه اشتغال نیز بگذارد.

رییس جهاد دانشگاه استان کرمان در مراسم افتتاح این طرح گفت: محوریت اصلی کار این نهاد در سال‌های اخیر صنعت و معدن بود و در این راستا آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی را نیز راه‌اندازی کردیم.

مهدی بازمانده افزود: برای تهیه خوراک صنایع به ویژه در فولاد، کارخانه فرآوری مواد کم‌عیار را راه‌اندازی و جهاد بومی‌سازی را تعریف کردیم.

بازمانده تصریح کرد: طرح‌های ما در جنبه نوآورانه و فناورانه و در راستای بهره وری معادن و صنایع معدنی اجرا و در راستای طرح ملی سرباز مهارت کار توسط جهاد دانشگاهی انجام می شود که سه دانشگاه علمی کاربردی در استان کرمان مطابق نیازهای شهرستان ها رشته های فعال دارد.

وی اظهار داشت: مجتجع آموزشی جهاد دانشگاهی در مرکز استان کرمان نیز در آموزش های کوتاه مدت ۲ هزار و ۶۰۰ عنوان دوره در هفت گروه مختلف خدمات آموزشی ارائه می دهد و در سراسر استان آموزش مرکز مهارت پزشکی را در کرمان برای نخستین بار در جنوبشرق دریافت کردیم.

بازمانده ضمن تشریح شرایط اشتغال در بخش خرد و مشاغل خانگی گفت که بیش از چهار هزار نفر ثبت نام اولیه داشتیم.

آموزش‌های مهارتی سربازان در جهاد دانشگاهی کرمان کلید خورد

رییس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز گفت:سالانه حدود ۳۵۰ هزار نفر جوان زبده به نیروهای مسلح ورود پیدا می کنند و هر سال همین تعداد کارت پایان خدمت می گیرند که از نیروهای مسلح خارج می‌شوند و این سربازان در استان‌های مختلف تقسیم شده‌اند.

سردار موسی کمالی افزود: بخش قابل توجهی از این جوانان در استان بزرگ کرمان در ارتش، سپاه و فراجا خدمت سربازی را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: مسئولیت اصلی و ذاتی نیروهای مسلح، بحث دفاعی و امنیت است و کسی انتظار ندارد در حوزه‌ای که تخصص اصلی‌شان نیست، ورود کنند اما به واسطه چالش و بحران بزرگ بیکاری که در کشور وجود دارد، ستاد نیروهای مسلح در این زمینه ورود کرده، قرارگاهی تشکیل داده و قرار شده زمینه ای فراهم کند تا سازمان‌های مربوطه مانند فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و ارتباطات ماموریت خود را در بین نیروهای مسلح پیاده کنند.

رییس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قرار نیست ما کار موازی با نهادهای دیگر انجام دهیم اما قرار است از ظرفیت نیروهای مسلح استفاده کنیم، جوانان آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند.

وی اظهار داشت: هدف ارائه آموزش‌هایی است که براساس بوم استان کرمان صورت گیرد؛ صرفا آموزش نباشد بلکه خروجی داشته و هدف اصلی آموزش برای اشتغال و ورود به بازار کار و تسهیلگری برای اشتغال باشد.

کمالی تصریح کرد: استان کرمان به واسطه صنایع و معادن، یک محیط واقعی کار است که می‌توانیم به عنوان الگو و آزمایش این موضوع را انجام دهیم لذا معاونت اقتصادی استانداری زنجیره‌ای به هم وصل کرده و پای کار آورده که لازم است نیازسنجی انجام شود تا بدانیم استان به چه رشته و مهارتی نیاز دارد و چه مهارتی در اولویت است.

وی بیان کرد: این کار بعد از کرمان به سطح کشور تسری پیدا می‌کند و لازم است کسانی که دلشان برای جوانان و کشور می‌سوزد، پای کار بیایند تا قدمی در اشتغال جوانان و آموزش‌های هدفمند بردارند.

رییس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حوزه مهارت آموزی و آموزش پول زیادی در کشور هزینه می‌شود اما آموزش‌ها بعضا هدفمند نیست لذا در این طرح رصد می‌شود که آیا این آموزش به درد صنایع و شرکت ها می‌خورد یا خیر؟

به گزارش ایرنا در این مراسم فرمانده سپاه ثارالله استان، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری، جانشین فرمانده انتظامی استان و مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha