۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۴۷
کد خبر: 85137175
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اسلامشهر در همایش صادرات به عراق چه گفت؟

اسلامشهر - ایرنا - همایش آشنایی با صادرات پوشاک، کیف و کفش به عراق در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد و فرماندار از رفع موانع حضور تولیدکنندگان شهرستان در کشور همسایه گفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صادرات در سالی که به رشد تولید و مهار تورم توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، همایشی برای آشنایی چگونگی صادرات محصولات و تولیدات اسلامشهری ها در سالن فرمانداری این شهرستان با حضور فعالان حوزه تولید برگزار شد.

در واقع می توان گفت با برگزاری همایش های اینچنین تولیدگنندگان و تجار شهرستانی آشنایی بیشتری با بازار هدف خارج کشور پیدا می کنند و پلی از اسلامشهر به عراق از طریق صادرات به بیان فعالان اقتصادی شهرستان در زمینه زده شد.

عراق کشوری با ظرفیت و جمعیت رو به رشد و از سوی دیگر پس از ثباتی که بعد از از بین رفتن داعش پیدا کرده بازاری مناسب برای کالاهای ایرانی است که با معرفی بیشتر ظرفیت ها، نیازها و حتی خدماتی که این کشور دوست و همسایه نیاز دارد، می توان به رشد و بالا بردن تراز مبادلات اقتصادی دو کشور امیدوار بود.

حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر در این همایش با اشاره به ظرفیت قابل توجه این شهرستان در زمینه تولید کفش ورزشی و محصولات چوبی گفت: باید موانع حضور تولید کنندگان ما در بازار کشورهای همسایه از جمله عراق، آذربایجان و... با برگزاری نشست ها و جلسات تخصصی توسط اداره صمت و اتاق اصناف برطرف شود.

وی اسلامشهر را به دلیل برخورداری از ظرفیت های قابل توجه در بخش تولید، می توان شهرستان جهادگران تولید نیز نامید.

حبیبی با بیان اینکه این ظرفیت بزرگ متاسفانه به خوبی معرفی نشده و بین افکار عمومی و حتی برخی مسئولان ناشناخته است، افزود: تلاش کردیم تا در قالب برنامه «چهارشنبه ها با تولید» با مراجعه به واحدهای تولیدی برای رفع مشکلاتشان پیش قدم شویم.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سالهای اخیر در نامگذاری و تعیین شعار سال بسیار حکیمانه موضوعات اقتصادی بویژه حمایت از بخش تولید را مورد توجه قرار داده اند، ادامه داد: برغم این تاکیدات، هنوز هم برخی از مسئولین اهمیت کمک به بخش تولید به عنوان راهبرد عمومی کشور را درک نکرده و گاهاً برای تولیدکنندگان مانع تراشی نیز می کنند.

فرماندار اسلامشهر در همایش صادرات به عراق چه گفت؟

این مسئول تصریح کرد: به هر میزان که ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال در کشور افزایش یابد به همان میزان شاهد افزایش و بهبود شاخص های اقتصادی و حتی امنیتی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش شهدای مدافع حرم در ایجاد امنیت و آرامش در کشورهای منطقه از جمله عراق نیز اشاره کرد و گفت: حال که امنیت در منطقه ایجاد شده، به دلیل نداشتن برنامه و غفلت ما شاهد هستیم که سهم عمده بازار مصرف همین کشورها از جمله عراق در اختیار کشورهایی قرار گرفته که از جمله حامیان تروریست های تکفیری در سالهای گذشته بودند.

همچنین در این همایش هدایتی رئیس مرکز تجاری ایران در نجف گفت: برغم قرار داشتن چندین استان عراق در محدوده تجاری ایران، ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک ما با این کشور و نقشی که ایران اسلامی در تامین امنیت عراق ایفا کرد متاسفانه سهم ناچیزی از بازار فروش عراق را در اختیار داریم.

این مسئول ناآشنایی با ظرفیت های کشور عراق را عامل کاهش صادرات تولید کنندگان ما به این کشور دانست و گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه فروش مستقیم پوشاک، کیف و کفش در منطقه مرزی مهران در آینده ای نزدیک با حضور ۴۰۰ تاجر عراقی، زمینه لازم برای حضور تولیدکنندگان شهرستان اسلامشهر در این نمایشگاه فراهم خواهد شد.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha