۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85137258
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کارشناس الجزایری: صهیونیست‌ها و کشورهای غربی نمی‌خواهند جهان اسلام قدرتمند باشد

تهران-ایرنا- استاد دانشگاه و مدیر سابق امور دینی و اوقاف الجزایر تاکید کرد که غرب و صهیونیست ها چشم دیدن پیروزی و قدرتمند بودن جهان اسلام را ندارند و به همین دلیل از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان در راستای اتحاد جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، موسی عبداللاوی استاد دانشگاه و مدیر سابق امور دینی و اوقاف الجزایر در حاشیه دومین کنفرانس بین‌المللی همزیستی مسالمت‌آمیز با عنوان «همگرایی جهان اسلام و افق تمدنی آینده با محوریت مقاصد شریعت» در تهران به خبرنگار ایرنا گفت: همایش‌هایی که به دنبال تقریب میان اقوام اسلامی هستند از اهمیت بالایی برخوردارند. قرآن ما را به وحدت و توحید دعوت می‌کند. ایمان ما، توحید است و این کنفرانس گام خوبی در جهت فعال سازی اهداف مقاصد شریعتی است که بر وحدت و توحید تاکید دارند.

وی افزود: نزدیکی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را گام مهمی در نزدیکی و دوستی دو کشور می‌دانم، چرا که تفرقه بین کشورهای اسلامی نه در خدمت مردم است و نه در خدمت اسلام و به همین دلیل باید از هر گونه نزدیکی میان ملت‌های اسلامی استقبال کرد.

عبداللاوی درباره نحوه مقابله کشورهای اسلامی در مقابل جنگ رسانه‌ای علیه جهان اسلام افزود: غرب می‌خواهد کشورهای اسلامی را تجزیه و پراکنده کند تا خودش قوی بماند، اما امت اسلامی الحمدالله آگاهند، با این حال هنوز هم حاکمانی هستند که غرب را دوست می‌دانند و اینها دوست ندارند امت اسلامی متحد شود و علما در این امر نقش بسزایی در تربیت مردم و حاکمان دارند.

وی ادامه داد: البته غرب به سرکردگی صهیونیست‌ها پیروزی، قدرت و پیشرفت جهان اسلام را نمی‌خواهند.

دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران روز گذشته میزبان همایش«همگرایی جهان اسلام و افق تمدنی آینده با محوریت مقاصد شریعت» با حضور صدها متفکر، عالم و استاد دانشگاه از کشورهای مختلف اسلامی و عربی بود.

شرکت کنندگان در این کنفرانس راه‌های حل مشکلات میان کشورهای جهان اسلام بر اساس اهداف شریعت اسلام را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha