۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85137507
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۷ هزار جوان عضو هلال احمر کردستان در برنامه‌های امدادی مشارکت کردند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بیش از ۲۷ هزار عضو جوان طی یک سال اخیر در اجرای برنامه های عام المنفعه و امدادی این جمعیت مشارکت داشتند.

پیام جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی یکسال اخیر، ۸۵ مسابقه فرهنگی، ۲۳۰ طرح اوقات فراغت، ۱۱ جشنواره فرهنگی هنری، هفت کاروان اعزامی به روستاهای کم برخوردار، ۱۴ مراسم هیات مذهبی حضرت علی اکبر (ع) اجرا و همچنین ۲ هیات مذهبی حضرت علی اکبر (ع) ثبت شد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش به عنوان محور اصلی نوآوری در جوانان، افزود: آموزش محور اصلی نوآوری بوده و این امر توسط مربیان توانمند جمعیت هلال احمر در کانون های جوانان و دانشجویان اجرا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: طی یکسال اخیر، در حوزه جوانان ۱۱۸ دوره آموزش امدادی، ۲۰ کلاس آموزشی ورزشی و ۷۱ کلاس مهارتهای زندگی علمی فنی و حرفه ای با حضور گسترده جوانان برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

جلالی با اشاره به فعالیت کانون های جوانان و دانشجویی در شهرستان های تابعه، گفت: در سطح استان، ۴۳۸ کانون دانش آموزی، ۱۷ طلاب، ۶۷ دانشجویی، ۳۹ جوانان آزاد، ۴۶ روستایی و ۹۸ کانون غنچه هلال فعال است که در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و آموزش و اجرای برنامه های عام المنفعه و امدادی فعالیت دارند.

وی با اشاره به حضور پر رنگ جوانان هلال احمر در فعالیت های بشردوستانه، اضافه کرد: در این راستا جمعیت هلال احمر با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد با اجرای طرح پیمان و پویش نه به اعتیاد، به ارائه آموزش به جوانان گام های مثبتی برداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با اجرای تفاهم نامه بین هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح ملی یاس «یاران آسیب ستیز» با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ارائه آموزش های امدادی به جامعه هدف در استان کردستان در حال اجرا است.

قنبری با اشاره به تنوع برنامه های حوزه جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و مهمانان در ایام نیمه شعبان، عطر افشانی مزار شهدا، کاشت نهال به یاد شهدا، گرامیداشت اعیاد و مناسبت های مذهبی و ملی همچون دهه کرامت، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، طرح ملی پیمان، طرح دادرس و کارگاه آموزشی کارآفرینی با حضور جوانان از دیگر دست آوردهای مهم در سال اخیر به شمار می رود.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha