هزار و ۴۰۰ زائر پیاده وارد مشهد شدند

مشهد- ایرنا- سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: همزمان با روز ۲۳ ذی القعده مقارن با روز زیارتی امام رضا(ع) هزار و ۴۰۰ زائر پیاده تاکنون وارد مشهد شده و به زیارت بارگاه منور رضوی شتافته اند.

حسین رضایی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود این زائران که از روز گذشته به مشهد آغاز شده است تا پایان امروز به سه هزار و ۶۵۰ نفر زائر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از مجموع زائرانی که تا امروز وارد مشهد شده اند، حدود ۲۰۰ نفر زائران عراقی بودند که مسیر کربلا و نجف تا مشهد را پیاده طی کردند.

وی بیان کرد: عمده این زائران از محور نیشابور به مشهد به این شهر وارد و در مسیر نیز از سوی خادمان پذیرایی شدند.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: خدمات خادمین و خدمتگزاران حضرت رضا(ع) در قالب ایستگاه های خدماتی در مسیرهای نیشابور، قوچان، سرخس از دهه کرامت آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است.

رضایی افزود: ورود زائران پیاده برای زیارت بارگاه منور رضوی در روز زیارتی امام رضا(ع) علاوه بر مسیر نیشابور از سایر مسیرهای ۹ گانه به مشهد انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا، در ۲۵ ذی القعده بنا به روایات دو رخداد بزرگ دیگر در تاریخ بشر به وقوع پیوست که نخست خروج پیامبر اسلام(ص) از مدینه به قصد مکه بوده است. در این روز حضرت محمد (ص) به همراه ۱۲۴ هزار نفر از مسلمانان و حضرت فاطمه (س) به قصد حجه الوداع به مکه عزیمت کردند.

بنا به روایات خروج امام رضا (ع) برای سفر به خراسان همگی در ۲۵ ذی القعده اتفاق افتاده است. زیارت حضرت امام رضا (ع) بهترین و با فضیلت ‌ترین عمل مستحب در ۲۵ ذی القعده ذکر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha