۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85137653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۱۰۰ هکتار از جنگل ها و مزارع باشت امسال دچار آتش سوزی شد

گچساران- ایرنا- فرماندار باشت گفت: ۱۰۰ هکتار از جنگل ها، مراتع و زمین های کشاورزی مناطق مختلف این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون دچار آتش سوزی شده است .

نادر گرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۷ فقره آتش سوزی امسال در مناطق مختلف شهرستان از جمله عرصه های منابع طبیعی، محیط زیست و زمین های کشاورزی(کاه و کُلش) علفزار های حومه شهر باشت رخ داد.

وی بیان کرد: این آتش سوزی ها در شلال دون، رود رونه، شاه بهرام ، سرابیز، کوه لار، حاشیه شهر و زمین کشاورزی(کاه و کُلش) انجام شد.

گرامی اظهار کرد: بیش از ۴۰ هکتار از این آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست بوده است.

وی تصریح کرد: بیشتر این آتش سوزی ها در بخش مراتع و زمین های کشاورزی(کاه و کُلش) بوده است.

گرامی افزود: برخی از افراد برای فرار دادن حشرات و جانوران علفزارهای اطراف محل زندگی خود را آتش می زنند که این امر موجب سرایت آتش به دیگر نقاط خواهد شد.

فرماندار باشت گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل ها و مراتع این شهرستان امسال ۱۳۰ کیلومتر آتش بُر در این مناطق ایجاد شده که از این میزان ۳۰ کیلومتر در حاشیه محور باشت به گچساران بوده است.

وی ادامه داد: این میزان آتش بُر در بیش از ۹۵ درصد مناطق حادثه خیز این شهرستان از جمله شلالدون، آبده گاه، شاه بهرام، دو راهی ده بزرگ و چهار راه گشین، خان احمد و شادگان .... ایجاد شد.

افزایش ۲ برابری دمنده های مهار آتش در باشت

گرامی گفت: هم اکنون ۳۵ دستگاه دمنده مهار آتش برای کنترل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع در این شهرستان وجود دارد که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

وی ابراز کرد: این تعداد دمنده ها هم اکنون در اختیار اداره منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداری قرار دارد که در مواقع نیاز برای کنترل سریع آتش در جنگل ها و مراتع شهرستان بین امدادگران توزیع شود.

گرامی اظهار کرد: کمبود نیرو در بخش حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست یکی از مشکلات در این شهرستان است.

وی تصریح کرد: کمبود خودروهای کمک دار، موتور سیکلت، نبود سالن مدیریت بحران و نبود بالگرد و پد هلیکوپتر از مهمترین مشکلات ستاد بحران شهرستان و در موقع آتش سوزی است.

گرامی ابراز کرد. میزان مراتع و جنگل های باشت ۱۰۶ هزار هکتار است که ۷۹ هزار هکتار آن جنگل و ۲۷ هزار هکتار دیگر مرتع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha